UA / RU
Підтримати ZN.ua

Лідером серед замовників джинси в ЗМІ є УПЦ МП - дослідження

Рівень замовних матеріалів в ЗМІ найвищим, за останні два роки.

Рівень замовних матеріалів, або ж так званої джинси, в друкованих та інтернет-ЗМІ є найвищим за останні два роки і вдвічі перевищує показники, які фіксували медіа-експерти в цей же час 2017 року. Про це свідчать результати моніторингу Інституту масової інформації на прикладі десяти загальноукраїнських інтернет-виданнях та п'яти друкованих видань.

"Ми зараз фіксуємо найвищий рівень джинси в інтернет-ЗМІ за останні п'ять років. Ми роздали дослідження за останні два роки, але загалом досліджуємо це явище протягом п'яти років, тому можемо порівнювати. Так от зараз пік, і це ще не стартувала офіційна виборча кампанія. У мене враження таке, що "політичні пакети" взяли усі, 98%", - розповіла виконавчий директор Інституту масової інформації (ІМІ) Оксана Романюк, пише "Укрінформ".

На її думку, причинами такої ситуації є складна економічна ситуація на медіа-ринку, зростання тиску власників на медіа, а це впливає на якість.

"ЗМІ, які були лідерами у рейтингу, збільшили свою якість протягом останніх двох років. ЗМІ, які були у нижній частині рейтингу, знизили свою якість. Таким чином у нас йде ще більша поляризація по контенту медіа-ринку", - додала Романюк.

Зокрема, до початку третього кварталу 2018 року в середньому експерти фіксували 69 матеріалів з ознаками замовності в досліджуваних ЗМІ, натомість у третьому кварталі 2018-го ця цифра сягнула 159 матеріалів.

Не було зафіксовано джинси в центральних стрічках новин на сайтах "Українська правда", Укрінформ та Ліга, однак на Укрінформі та Лізі траплялися матеріали з неналежним маркуванням. А от найбільше матеріалів з ознаками замовності експерти зафіксували в центральних стрічках новин сайтів УНІАН (в середньому 35,5 матеріалів на тиждень), та "Обозреватель" (16). Також одним із лідерів з розміщення джинси є сайт "112.ua", де за період моніторингу в середньому фіксувалось 12,5 замовних матеріалів. На цьому ресурсі найчастіше свою діяльність просувають Вадим Рабінович та його партія "За життя", Віктор Медведчук, "Опозиційний блок".

За підсумками майже двох років моніторингу, основними замовниками джинси в інтернет- та друкованих ЗМІ виявилися: на першому місці – УПЦ МП (майже 19,7 матеріалів з ознаками замовлення щотижня), Опоблок та партія "Відродження" (7,7 матеріалів), Ляшко та Радикальна партія (5,5), Юлія Тимошенко та Вадим Рабинович (по 3,8 матеріалів), і Медведчук (3,1 матеріалів щотижня).

ІМІ

Моніторинг проводили у період з січня 2017 року по вересень 2018 року в десяти всеукраїнських інтернет-виданнях: УНІАН, "Обозреватель", "Цензор.нет", 112.ua, "Страна.ua", ТСН.ua, "Корреспондент.net", "Українська правда", "Ліга.net", Укрінформ.

Як заявляли раніше в Комітеті виборців України, впродовж кількох останніх місяців 15 політичних партій та потенційних кандидатів у президенти проводили масовані рекламні кампанії, що мають ознаки політичної реклами, а в цілому всі українські партії впродовж квітня-червня витратили на рекламу 60 млн. грн.