Міністерство інфраструктури України залучає масштабні інвестиції до проєктів залізниці, зокрема, для оновлення рухомого складу та модернізації залізничних вокзалів і станцій. Про це заявив міністр інфраструктури України Владислав Криклій під час виступу на Форумі «Україна-30. Інфраструктура».
«На фінансування залізничного сполучення цього року передбачено 4 млрд грн: на електрифікацію ділянок, закупівлю нових пасажирських вагонів, реновацію 100 залізничних станцій. Залізниця повертається обличчям до пасажирів. Але щоб більш амбітно реалізувати наші проєкти, ми маємо залучити потужного інвестора», — зазначив міністр.
За його словами, один з найбільших проєктів – модернізація залізничних вокзалів у найбільших містах України.
«Проєкти модернізації перших залізничних вокзалів підготували спільно зі Світовим банком і нашими міжнародними партнерами – у Києві, Вінниці, Хмельницькому, Дніпрі, Миколаєві, Чопі, а згодом – в Одесі і Львові. Реалізація цих задумів перетворить залізничні вокзали з традиційного місця, де приходять пасажири, очікуючи потяги, на простір специфічного зонування. Тут буде і зона відпочинку, і можливість придбати товари, і капсульні готелі, ресторани і кафе. Це додаткові робочі місця і можливості», — зазначив міністр.
За його словами, масштабні зміни передбачені і в галузі приміських перевезень.
«На цей рік є дві великі задачі. Перша – напрацювати на законодавчому полі договори публічного зобов’язання – так звані ПСО, коли місцеві органи влади будуть експлуатувати не тільки зношений склад, але долучатися до компенсування тарифів. І до цього місцева влада повинна активно до цього долучатися. Друге завдання – разом з оновленням залізничних вагонів оновити й приміський транспорт. Щоб ми мали нові електрички, із якісним сучасним сервісом, кондиціоновані – такі, яких вимагає сьогодення», — наголосив Владислав Криклій.
За словами очільника МІУ, один з найбільш амбітних проєктів, який стартує цьогоріч – впровадження високошвидкісних залізничних перевезень.
«Ми плануємо побудувати колію європейського стандарту із середньою швидкістю потягів 250 км на годину. Загалом це 4 ділянки загальною протяжністю майже 2000 км залізничної колії. Перша ділянка – Київ-Львів і до кордону. Після завершення всіх етапів будівництва нової високошвидкісної колії розраховуємо на пасажиропотік у 5 млн осіб щорічно», — підсумував Владислав Криклій.
Як повідомляв раніше міністр інфраструктури, один із ключових планів на поточний рік – реформа залізничних перевезень і підвищення якості залізничних послуг для пасажирів. Цього року вперше за роки незалежності в бюджеті країни передбачене фінансування закупівлі 100 пасажирських вагонів та оновлення залізничної інфраструктури. За словами Владислава Криклія, модернізувати послуги із залізничного перевезення будуть на основі пропозицій самих пасажирів.