Китай розгорнув один авіаносець і планує створити як мінімум ще три стратегічних платформи для проектних потужностей в рамках великомасштабного військового будівництва Пекіна, пише The Washington Times.
В рамках своїх операцій через державні ЗМІ в Китаї оголосили про випуск нового реактивного тренажера JL-10, який, за словами китайських офіційних осіб, буде використовуватися льотчиками флоту Народно-визвольної армії Китаю для навчання складної задачі посадки на авіаносець.
Державна газета China Daily написало, що перші 12 JL-10 працюють від українських реактивних двигунів. Надзвуковий тренажер також відомий як L-15.
Авіаційні реактивні двигуни були головною слабкістю для авіаційної промисловості Китаю протягом принаймні десятиліття. Щоб вирішити цю проблему, Китай купив як українські, так і російські реактивні двигуни, щоб задіяти на своїх бойових літаках, безуспішно намагаючись виготовити копії двигунів самостійно.
Вільям Тріплетт, експерт з Китаю і колишній радник Комітету у закордонних справах Сенату, сказав, що Україна допомагає Китаю вирішувати проблеми виробництва реактивних двигунів.
У Китаї в неділю, 13 травня, почалися ходові випробування першого авіаносця, який побудований повністю всередині країни. Авіаносець вийшов у море з верфей найбільшого суднобудівного центру Китаю – міста Далянь. На озброєнні ВМС країни вже перебуває авіаносець "Ляонін".
Зазначимо, новий корабель будувався за зразком авіаносця "Ляонін", який у 1990-х роках китайці купили в України. "Ляонін" раніше був недобудованим важким авіаносним крейсером "Варяг".
"Ляонін" перебуває на озброєнні ВМС Китаю з 2012 року, корпус судна побудований у Миколаєві. Його будівництво почалося у 1985 році. Після розпаду СРСР у 1992 році корабель дістався Україні, будівництво було припинено у 1998 році. Придбаний Китаєм за 25 мільйонів доларів офіційно з метою організації плавучого центру розваг. Відбуксований у Китай і добудований як авіаносець. 25 вересня 2012 увійшов до складу ВМФ Китаю.