UA / RU
Підтримати ZN.ua

Як батьки школярів оцінюють дистанційне навчання в Україні – опитування

Дистанційне навчання може продовжитись і в 2021-2022 роках: за даними ВООЗ, у світі вже розпочинається третя хвиля коронавірусу

65% батьків українських школярів виступають проти дистанційної освіти через низьку якість такого навчання. Водночас 50% сімей, чиї діти або внуки ходять до школи, погодилися із користю дистанційки у боротьбі з поширенням коронавірусу. Про це свідчать результати опитування, яке провів Фонд «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва разом із Київським міжнародним інститутом соціології.

Найбільше дистанційна освіта не влаштовує мешканців сіл (72%). У селищах міського типу та великих містах підтримка дистанційної освіти вища.

Найпоширеніші, за словами батьків, проблеми через дистанційну освіту:

Найбільше проблем під час дистанційної освіти виникає у Донецькій та Луганській областях (79%), а також східних (60%) та південних (59%) областях. Найменше проблем – у жителів центральної України (50%). 

Які проблеми виникали під час дистанційки:

Попри те, що діти тривалий час не відвідували школи, 48% батьків повідомили, що розмір грошових внесків на потреби школи чи класу не змінився, а у 8% опитаних розмір внесків навіть зріс (особливо у південних областях). Лише 5% батьків принципово не сплачують такі внески, а 21% кажуть, що їх ніколи не змушували здавати ці гроші.

Порівняно з липнем 2020 року, кількість негативних оцінок якості освіти в Україні зросла на 9%: у 2021 році 45% українців назвали її низькою, ще 44% - посередньою. 

Читайте також: Як складають ЗНО в інших країнах?

У 2021 році лише третина випускників впоралися із зовнішнім незалежним оцінюванням (ЗНО) на середньому рівні. Найпроблемнішим предметом стала математика: завдання виявилися «нездоланними» для понад 31% випускників. 

Що пішло не так із вивченням математики в українських школах і як виправити ситуацію, пояснюють науковиці Ірина Єгорченко, Світлана Благодєтєлєва-Вовк і Алла Воробйова у статті «Провал на ЗНО з математики: що пішло не так у школі і як врятувати ситуацію».