Голова Вищого господарського суду України Богдан Львів назвав популізмом пропозицію Кабінету міністрів ліквідувати господарські суди у ході судової реформи.
"Важко сказати, якими міркуваннями керувалися автори урядового законопроекту, коли запропонували скасувати спеціалізацію судів, зокрема - ліквідувати господарські суди. Набір аргументів, якими вони обґрунтовують таке рішення, на перший погляд, переконливий: економія бюджету, спрощення системи, більша доступність для простих громадян і так далі й таке інше. Але, коли відкинути популізм і спробувати докладно розібратися в цій аргументації, все виявиться не так просто, як нам хочуть подати", - зазначив Львів у своїй статті для ZN.UA.
Автор нагадав, що господарські суди першої інстанції - їх в Україні сьогодні всього 27 (у тому числі два в Криму) - пропонують об'єднати із загальними місцевими судами, створивши окружні суди з розгляду цивільних і кримінальних справ. "Але що може означати таке об'єднання? Цих людей фізично переведуть працювати у приміщення загальних судів? Проте навряд чи там знайдуться для цього зайві площі, - швидше, навпаки, районні суди першої інстанції постійно зіштовхуються з браком приміщень та їх аварійним станом. Тобто нам пропонують у кожній області звільнити приміщення всього лише одного господарського суду і натомість створити проблему у 20 або 30 районних судах, де доведеться ці робочі місця заново створювати".
"А тепер нам пропонують по всій країні ліквідувати систему господарських судів, у якій за багато років було підготовлено спеціалістів із банкрутства, цінних паперів, патентного та авторського прав, корпоративних спорів тощо. При цьому система господарських судів роками вибудовувалася у прив'язці до економіки держави як за предметною (категорії спорів: банкрутство, корпоративні спори, морські й залізничні перевезення), так і за територіальною ознакою (насиченість регіону підприємствами, доступність суду для громадян)", - наголосив голова Вищого госпсуду.
Богдан Львів пише, що ця система будувалася не тільки всі роки незалежності України, але й до цього, протягом 70 років існування радянської влади, і навіть раніше, починаючи з XIX століття (за наявності перерви в 1917-1922 роках). Ці суди мають приміщення, обладнання, людей з великим досвідом роботи.
"Так навіщо ж руйнувати ефективно працюючу систему і замість неї створювати хаос і плутанину на кілька років вперед? Впевнений, з реформою це не має нічого спільного", - підсумовує суддя.
Докладніше читайте в матеріалі голови Вищого господарського суду України Богдана Львова "Для розвитку держави необхідна здорова конкуренція і справедливий суд" у свіжому номері "Дзеркало тижня. Україна".