Розрив між очікуваннями ринку праці від фахівця та тим, чого його навчили в університеті, є не лише українською проблемою. Цей розрив називають «кваліфікаційним», або skills gap, і він стає найбільшим розчаруванням для випускників та роботодавців, пише професор Олександр Костюк у статті «Чому випускники університетів не задовольняють роботодавців».
Як свідчать опитування роботодавців та міжнародні дослідження, університети повинні формувати у студентів такі навички: здатність вирішувати проблеми (розрив з очікуваннями роботодавців становить 29%); стресостійкість (29%); комунікаційні навички (розрив становить 24%); адаптивність (20%); аналіз даних (20%); лідерські якості (19%).
Водночас 97% студентів-практикантів вважають, що саме практика формує комунікаційні навички, які містяться у списку найбільш затребуваних роботодавцями. 80%, вважають, що комунікаційні навички можуть бути сформовані в аудиторії університету під час навчання.
Навички роботи в команді, на думку 90% практикантів, теж формуються завдяки проходженню практики, і лише 70% вважають, що командної роботи можна навчитися в аудиторії університету.
А роботодавці вважають, що шість із десяти найактуальніших кваліфікаційних навичок краще формуються під час практики, ніж в аудиторії університету.
До цих навичок належать: комунікаційні навички (думка 80% роботодавців); робота в команді (78%); навички вирішення проблем (75%); технічні навички (65%); креативність (62%); навички особистого спілкування з клієнтами (58%). Перші три пункти цього списку входять до переліку трьох основних кваліфікаційних навичок, на думку роботодавців у світі.
Скоро почнеться вступна кампанія, і абітурієнти мають визначитися з вибором. Традиційно вважається, що для перспективного майбутнього потрібно мати диплом про вищу освіту. То чому ж тоді так багато дипломованих фахівців не можуть знайти себе на ринку праці? Читайте у матеріалі Олександра Костюка «Чому випускники університетів не задовольняють роботодавців».