На підставі спостережень і тенденцій у європейській політиці останніх часів можна сформулювати кілька версій, чому Європейський Союз знову відкладає створення з Україною спільного авіаційного простору. Про це у статті пише представник аналітичного центру "Європа без бар’єрів" Павло Кравчук.
«Версія перша. Британськоцентрична. Маючи попереду невизначені перспективи розриву з Британією на тлі кризи, ЄС не хоче зайвий раз дратувати Лондон форсуванням Угоди, яка зачіпає чутливе для Британії територіальне питання, хоча ще в лютому збирався зробити саме це», - пише Кравчук.
За його словами, є й друга версія відкладання створення з Україною САП – європоцентрична.
«Маючи доста клопотів з коронакризою, європейські уряди, Єврокомісія і Європейська Рада займалися своїми справами, і просто відклали Угоду про САП з Україною як другорядну. Хоча це був би дивний крок, адже підписання Угоди могло би створити додаткові стимули для відновлення пасажирської авіації, яка чи не найбільше постраждала від пандемії», - пише автор.
Зазначається, що у Програмі дій Німецького головування в ЄС немає жодної згадки про авіацію. Натомість, є лише одна згадка про Україну - в контексті конфлікту.
«Версія третя. Корупційна. За формальним гібралтарським питанням і відсутністю політичної волі з боку ЄС можуть стоять інтереси українських або європейських гравців, які вважають Угоду шкідливою для себе», - пропонує Кравчук третю версію.
Він також виокремлює сфери розвитку, які блокуються в разі відсутності Угоди.
"Що ми втрачаємо через відсутність Угоди? Її метою є поступове інкорпорування в законодавство України вимог та стандартів актів законодавства ЄС у сфері безпеки польотів, організації повітряного руху, захисту навколишнього середовища, захисту прав споживачів тощо. Найбільш очевидною для пасажира і бізнесу перевагою цього всього є те, що Угода передбачає надання європейським і українським перевізникам необмежених прав на здійснення польотів між країнами ЄС і Україною. Це означатиме зростання конкуренції, зменшення цін, збільшення доступності авіатранспорту і додаткові можливості для українських компаній", - резюмує Кравчук.
Сьогодні в Брюсселі проходитиме саміт Україна—ЄС. Та всупереч очікуванням, на ньому не підпишуть угоду про «відкрите небо», яка б надала європейським і українським перевізникам необмежених прав на здійснення польотів між країнами ЄС і Україною. Чому у Євросоюзі знову відкладають створення з нашою країною спільного авіаційного простору? Чому і як вийшло, що Брюссель раптом збайдужів до цієї перспективної? Про явні та потаємні причини відкладення підписання угоди про «відкрите небо» розмірковує Павло Кравчук в статті «Втома від ЄС».