UA / RU
Підтримати ZN.ua

Експерт називає головні тренди IT-освіти в Україні

Університети готові трансформуватися для того, аби  бути   відкритішими до спільних програм та проєктів із бізнесом.

Бурхливе  зростання IT-індустрії в Україні, що, зокрема, характеризується й високим попитом на висококваліфікованих інженерів, підштовхує IT-компанії до тіснішої  кооперації з університетами, які готують для них кадри, пише у своїй статті для ZN.UA кандидат технічних наук, керівник університетської програми GlobalLogic Ukraine Євген Сакало.

Зі свого боку, університети дедалі більше розуміють користь від такої співпраці й готові трансформуватися для того, аби  бути відкритішими до спільних програм та проєктів із бізнесом.

На провідних IT-факультетах 50% студентів 2-го року навчання вже працюють в індустрії, на 3-му році навчання відсоток працюючих студентів сягає 75%, а починаючи із 4-го курси працюють майже всі.

«Непоодинокі  ситуації, коли професор  отримує  менше, ніж студент 2-го року навчання, який уже працює у компанії. Відповідно, перед керівництвом університетів, факультетів та кафедр постає питання,   як утримати викладачів в університеті. Що,  крім ентузіазму та любові до викладацької праці, може мотивувати досвідченого викладача працювати в університеті?»,  - запитується автор.

Наразі є три глобальних тренди, які впливають на те, що індустрія очікує як від молодих спеціалістів, так і від системи освіти в цілому, зазначає він.

Перший тренд - кадровий голод і попит на інженерів.

«У докоронавірусні часи дефіцит IT-інженерів у світі становив 1,5 мільйона людей, третина   яких припадала  на США  як «мекку» для IT-бізнесу. У цьому контексті, Україна з її, за різними оцінками, 180 тис.—200 тис. IT-інженерів  має величезний потенціал для зростання, бо в далекосяжній перспективі попит на таких спеціалістів залишиться дуже високим», - пише Сакало.

Другий тренд - демографічна ситуація і конкуренція за талановитих студентів. З огляду на зниження народжуваності і скорочення кількості молоді, талановитих студентів, які приходитимуть у виші, ставатиме менше, а конкуренція за них як на глобальному, так і на українському ринку - збільшуватися.

Третій тренд - зміна парадигми освіти.

«Освіта перестає бути унікальним явищем, а знання стали загальнодоступними, бо тепер  будь-кому під силу  їх отримати (можна не вчитися в освітній установі, а банально нагуглити). А ось уміння вчитися – стає однією з найбільш затребуваних навичок сучасної епохи. Просто отримати знання можна, а навчити людей учитися – це те, що вже стає важливою навичкою», - підкреслює фахівець.

Отже, можна прогнозувати, що в недалекому майбутньому співпраця університетів і  IT-бізнесу ставатиме дедалі  більш системною, сфокусованою на якості  підготовки молодих фахівців, зокрема  на спільних R&D проєктах, залученні практиків із компаній до викладання дисциплін, підвищенні кваліфікації викладачів,  і, що найголовніше, обидві сторони процесу будуть відкритими  до нових ініціатив.

«Модернізація вищої IT-освіти в Україні це навіть не мета, а вже необхідність для розвитку університетів та бізнесу у сучасному конкурентному світі», - підсумовує автор.

Читайте також: Епідемія коронавірусу стала каталізатором для розвитку ІТ-сектору в Китаї — експерти

Докладніше про те, як модернізувати вищу IT-освіту в Україні та зробити випускників українських вишів конкурентоспроможними фахівцями, читайте у статті Євгена Сакала «В одній упряжці».