Найбільше питання, яке постає перед університетською спільнотою, - психологічна готовність/неготовність студентів і викладачів до роботи/навчання дистанційно. Про це у своєму матеріалі для ZN.UA розповів керівник університетської програми GlobalLogic Ukraine, доцент Харківського національного університету радіоелектроніки Євген Сакало.
"Бо технологічні аспекти - не така велика проблема, і їх можна з часом подолати, доклавши додаткових зусиль. А поведінково-методологічний, дидактичний бік цього питання потребує особливої уваги як керівництва університетів, так і профільного міністерства", - пояснив фахівець.
За його словами, академічне середовище не дуже комфортне для роботи і в звичайний час, - це постійний стрес і для студентів, і для викладачів, а тепер, під час освіти онлайн, посилилася проблема вигорання, бо в кожного своя реакція на це - від банальної втоми очей до складнощів з освоєнням нових інструментів. Наразі МОН відстежує найкращі закордонні практики з цього питання, наприклад зараз там досить поширені онлайн психологічні консультації.
"Більшість експертів з освіти погоджуються, що наступний навчальний рік проходитиме в гібридному режимі, із застосуванням дистанційних технологій. Тобто дистанція дистанційної освіти буде досить довга. Але перехід на дистанційну освіту вже зараз породжує у викладачів безліч запитань, адресованих як керівництву університетів, так і міністерству", - додає фахівець.
Як відбувається дистанційне навчання в університетах та чи вплине карантин на їхнє майбутнє? Чому одні виші змогли швидко зорієнтуватися в ситуації, а інші завмерли в "режимі месенджера"? Читайте у статті Євгена Сакала "Виклик, якого не можна не прийняти".