UA / RU
Підтримати ZN.ua

Е-рецепт: що робити, якщо не прийшло смс з кодом

Роз'яснення дали у МОЗ.

З 1 квітня 2023 року в Україні всі ліки, що раніше підлягали відпуску за рецептом лікаря, можна отримати за електронним рецептом. У Міністерстві охорони здоров'я (МОЗ) розповіли, як діяти пацієнту,  якщо смс з кодом погашення рецепта не приходить на телефон.

Чому прийшло смс з кодом рецепта

У МОЗ зазначили, що існує декілька причин, чому повідомлення з номером та кодом погашення електронного рецепта не прийшло на телефон.

Читайте також: Паперовий рецепт: які медикаменти можна отримати

«Одна з них – ваш поточний номер телефону відрізняється від того, який зазначений під час реєстрації в ЕСОЗ. Ви могли вказати неправильний номер, втратити доступ до нього або ж з часом змінили його», – йдеться у повідомленні.

Тому, якщо смс не надходять, слід звернутися до лікаря (первинної медичної допомоги або ж лікаря-спеціаліста під час консультації), щоб перевірити, чи є коректним вказаний раніше номер в ЕСОЗ.

У випадку, якщо номер телефону, зазначений в ЕСОЗ, неактуальний, його необхідно змінити за першої можливості, для того, щоб надалі безперешкодно отримувати е-рецепти, направлення та медичні висновки. Дізнатися, як змінити номер, можна за посиланням.

Також у МОЗ пояснили, що може бути й інша причина, чому не прийшло смс на телефон – пацієнт міг обрати офлайн-метод автентифікації, тобто не за допомогою номеру телефону, а через документи.

«У такому разі потрібно звернутися до лікаря – він має надрукувати вам інформаційну памʼятку до рецепта, яка містить номер рецепта та код його погашення. Інформація, зазначена саме в цій інформаційній довідці, а не смс-повідомлення, буде підставою для отримання потрібних вам ліків або медвиробів в аптеці», – додали у відомстві.

Іноді смс повідомлення з номером і кодом погашення е-рецепта можуть не приходити на телефон через технічні проблеми (у роботі телефона або мобільного оператора).

Читайте також: «Доступні ліки»: де знайти список препаратів

«У такому разі рекомендуємо перевірити чи справний ваш телефон та чи не заповнена його памʼять, а лікар може повторно надіслати вам смс у період, коли, наприклад, відновиться звʼязок», – пояснили у МОЗ.

У відомстві підкреслили, що пацієнт може в будь-який час можете змінити метод автентифікації, щоби смс-повідомлення від ЕСОЗ (зокрема і про рецепти) надходили на ваш телефон.

«Для цього потрібно звернутися до лікуючого лікаря і попросити його допомогти вам це зробити», – йдеться у повідомленні.

Нагадаємо, чи можна отримати електронний рецепт без візиту до лікаря.