UA / RU
Підтримати ZN.ua

Для підйому танкера Delfi з пляжу в центрі Одеси залучили російські буксири - ЗМІ

Сьогодні в місті знову намагаються підняти танкер.

Сьогодні проходить чергова операція з підйому танкера Delfi, який затонув на одному з центральних пляжів Одеси в листопаді минулого року. Однією з компаній, що займається підйомом, є скандально відома "Трансшип", яка залучила до цього процесу російські буксири DIAMOND N і TOPAZ N.

Про це повідомляє УНІАН з посиланням на видання Delo.ua.

Про те, що судна з Росії беруть участь в операції з підйому танкера, пише видання, неодноразово повідомлялося і на сторінці в соціальних мережах компанії «Трансшип», і Адміністрації Морських Портів України.

Журналісти повідомляють, що власник групи "Трансшип" Андрій Іванов давно скандально відомий як в галузі, так і далеко за її межами. "Трансшип" раніше фігурувала у справах, пов'язаних з незаконним обслуговуванням російських судів. Крім усього іншого, Іванов, в 2015 році зареєстрував компанію з обслуговування суден в анексованому Криму. Щорічно, за даними ЗМІ, в Керченській протоці тільки з танкерами, які транспортують нафтопродукти, судна "Трансшип" проводять понад 300 швартових операцій. А це, вказують автори публікації, заборонено українським законодавством.

Також журналісти з'ясували, що в обмін на участь у кампанії з підйому Delfi, Іванов зажадав поновити на посаді капітана Одеського порту Олександра Антонова.

"Кирило Цюпко, призначений капітаном порту від незрозумілої структури - Державної служби морського і річкового транспорту України, фактично таким не є. Згідно з Кодексом торгового мореплавання (стаття 77), капітан порту призначається наказом Міністра інфраструктури, - пояснював Іванов. - Ми ніколи не взялися б виконувати роботи до призначення легітимного капітана порту, яким був Антонов. Основна функція капітана - це нагляд за безпекою мореплавання. Без затвердження плану капітаном порту Ми нічого не змогли б робити. Олександр Антонов був відновлений на посаді за нашою вимогою — він легітимний капітан порту і ми почали підписувати документи з його участю».

Самі буксири DIAMOND N і TOPAZ N, йдеться в публікації, належали ПАТ "Новоросійський морський торговельний порт". Вони увійшли в акваторію порту "Чорноморськ" у липні за заявкою компанії з ознаками фіктивності "УБК", і знаходяться біля 19 причалу.

Чиновники стверджують, що буксири приписані в Гонконзі у власності у компанії Henford Logistics Ltd. Водночас ЗМІ провели розслідування і довели, що кінцевий власник буксирів – Російська Федерація. Журналісти з'ясували, що ще в 2010 році ВАТ "Флот НМТП", який входить до групи компаній "Новоросійський морський торговельний порт" придбало 80% акцій китайського пароплавства Henford Logistics Ltd, який базується в Гонконзі.

Своєю чергою, за даними Центру кібер-пошуку інформаційної системи інтегрованого Реєстру компаній (ICRIS), що дозволяє отримати інформацію про зареєстровані і зберігаються в реєстрі компаніях Китаю - директором Henford Logistics Ltd є громадянка Росії з Новоросійська Інна Кузнєцова.

Факт перебування буксира з держави-агресора в українському порту викликав численні протести профспілок порту, а також зацікавив СБУ та РНБО.

Нагадаємо, на початку літа навколо Одеського морського порту та інших портів Великої Одеси (Чорноморськ, "Південний") з'явився цілий список нових "буксирних" компаній з усіма ознаками фіктивності. Йдеться про компанії "Нік-флот", "Вега Шиппінг", Українська буксирна компанія (УБК) і "Наві Шиппінг". Статутні фонди цих компаній складають всього 5 тисяч гривень, більшість з них зареєстровані 4-8 місяців тому, у них відсутні власні буксири. УБК взагалі з'являться у червні 2020 року. При цьому власники компаній не тільки мають російський слід, але і користуються адмінресурсом, щоб анексувати Державні порти.