Кожен п'ятий учень у країнах Організації економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР) і кожний четвертий в Україні має низький рівень сформованості читацької, математичної та/або природничо-наукової грамотності, свідчать результати авторитетного міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018.
Навіть базового рівня сформованості читацької грамотності не досягли 25,9 % українських підлітків, математичної – 36 % і природничо-наукової – 26,4 %. Ці показники є гіршими за середні значення по країнах ОЕСР, де вони фіксуються на рівні 22 %, 23,9 % і 21 % відповідно.
При цьому дівчата випереджають хлопців у читанні на один рік навчання. Натомість хлопці неістотно випереджають дівчат у математиці (різниця лише 7 балів за шкалою PISA). Різниці між досягненнями хлопців і дівчат у природничо-наукових дисциплінах майже не спостерігається.
Зазначимо, дослідження не перевіряє, чи засвоїли учні з різних країн зміст їхніх національних шкільних програм, воно оцінює, наскільки підлітки здатні використовувати здобуті в процесі навчання знання, уміння та навички.
Нагадаємо, минулого року українські школярі вперше взяли участь у міжнародному дослідженні PISA, яка має на меті порівняти освітні системи понад 80 країн. У ньому взяли участь лише 15-річні підлітки, тобто ті, хто народився у 2002 році, загалом майже 4 млн українських учнів.
Тести для дослідження розробляє Організація економічного співробітництва та розвитку, дослідження PISA (Program for International Student Assessment) охоплюють три галузі: читання, природнича і математична. За результатами дослідження кожна країна готує Національний звіт, на їх основі готується Міжнародний звіт.
Докладніше про дослідження та участь у ньому українських школярів читайте у матеріалі Оксани Онищенко "Українських школярів порівняють з однолітками з інших країн" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".