Народний депутат Мар’ян Заблоцький намагається дозволити ввезення в Україну без технічного огляду б\у автомобілів, які заборонені до руху в ЄС та США. Про це йдеться в Апострофі й випливає з Переліку поправок та пропозицій до законопроєкту №10380.
Спроби депутата запровадити безконтрольне ввезення автомобілів через внесення ним законопроєктів 9460 та 9210 були зупинені в комітетах з питань економічної політики та правоохоронної діяльності. В уряді надали висновок, що такі ідеї Заблоцького можуть зашкодити як європейській інтеграції й економіці, так і безпеці дорожнього руху.
Зокрема Мінекономіки у висновку на законопроєкт Заблоцького 9460 підкреслило, що його прийняття негативно впливатиме на виконання Україною зобов’язань в межах Угоди про асоціацію, оскільки він нівелює досягнуті результати переговорного процесу щодо укладення Угоди про “промисловий безвіз”.
Щодо наслідків для громадян та бізнесу, то Мінекономіки констатувало можливе підвищення цін на автомобілі. Крім того, Міністерство зазначає, що реєстрація транспортного засобу в країнах, де застосовуються мінімальні вимоги безпеки, не може прирівнюватися до проведення оцінки відповідності вимогам, чинним в Україні. Тобто, проєкт 9460 міг призвести до зростання кількості ДТП на дорогах.
Однак Заблоцький знову намагається проштовхнути ті ж пропозиції, тепер уже до законопроєкту 10380.
У країнах ЄС та США основними причинами зняття з обліку та продажу автомобіля є те, що вони мають великий пробіг або потрапили в ДТП. Часто через великий пробіг у таких автомобілях ще до потрапляння в Україну, замінюються двигуни, вирізаються каталітичні нейтралізатори та сажеві фільтри у зв’язку з виходом їх з ладу. Отже, автомобіль, який свого часу був на обліку в ЄС або США, та автомобіль, який потім потрапив до України – це абсолютно різні авто за параметрами безпеки.
У разі ухвалення поправок Заблоцького, в Україну масово ввозитимуть транспортні засоби, які не відповідають вимогам технічного регламенту, і які без проходження процедури сертифікації або будь-якої перевірки технічного стану, будуть ставитися на облік та допускатися до участі у дорожньому русі, що спричинить збільшення кількості ДТП, адже фактично технічний стан не контролюватиметься.