UA / RU
Підтримати ZN.ua

Будівництво найбільшого в Україні спорткомплексу загрожує Києву транспортним колапсом

Забудовник взявся за зведення об'єкта, навіть не подбавши плануванням інфраструктури. Будівництво спорткомплексу триває незважаючи на заборону.

На одній з найжвавіших магістралей Києва - перетині Столичного шосе та вул. Академіка Заболотного - зводиться будівля-самобуд: у девелопера відкликаний ордер на ведення робіт, громадські організації та місцеві депутати б'ють на сполох, передбачаючи виникнення в цьому транспортному вузлі автомобільного колапсу, але роботи не припиняються.

Йдеться про будівництво "Київ-арени" - найбільшого спортивного комплексу в Україні, здатного розмістити від 15 до 20 тис. глядачів залежно від проведеного заходу. Ця багатозадачна арена може служити і баскетбольним майданчиком, і хокейній, і концертній. Столиці, безумовно, такий мультиплекс необхідний, тим більше що в Україні буде проводитися Євробаскет-2015, і спортивний комплекс повинен відповідати всім жорстким вимогам УЕБА.

Однак забудовники, група компаній "Девіжн", на п'ядь землі спробували "впихнути невпихуєме". Сама арена ще помістилася, проте існує проблема із засобами пересування, точніше, з їх паркуванням. Згідно тільки з офіційними експертними розрахунками, біля об'єкта місткістю 18,6 тис. глядачів повинна бути парковка на приблизно 4500 машиномісць, а за іншими оцінками, і того більше - 6-8 тис. насправді картина інша: за даними Мінрегіонбуду, в складі комплексу передбачено тільки 370 машиномісць.

З досвіду центральних районів можна сміливо стверджувати, що машини будуть стояти скрізь: в зеленій зоні, в два ряди - на проїжджій частині і т.д., та в період проведення на "Київ-арені" заходів рух в цьому районі буде блоковано намертво. Палац "Україна" розрахований лише на 3,7 тис. місць, і біля нього поруч знаходиться метро, але в період проведення концертів там не проїхати.

На одному з нарад головний архітектор Києва Сергій Целовальник відверто заявив про неможливість реалізації проекту в рамках ділянки забудови без обов'язкового виконання містобудівних умов, у тому числі і будівництва парковки.

Целовальник на згаданій нараді назвав ще одну проблему, без вирішення якої будівництво "Київ-арени" неможливо, - це переконфігурування транспортного вузла. По-перше, на сьогоднішній день на цьому майданчику не існує функціональних заїздів-виїздів, що забезпечують під'їзд з різних напрямків. По-друге, завантаження автомагістралей в цьому районі є дуже високою, і в годину пік Столичне шосе та вул. Академіка Заболотного завантажені на 94,9-97,1% від нормативу. У пікові години максимальна інтенсивність руху становить 7,9-8 тис. автомобілів на годину. Додаємо до цієї цифри ще 4,5 тис. авт./год, тобто приїжджих уболівальників, і отримуємо завантаження в 150%. Навіть припустивши, що забудовник вирішить проблему парковок, і машини не будуть розкидані вздовж дороги, додатково пробки посиляться в силу того, що одна-дві смуги будуть зайняті автомобілями, заезжающими на паркінг.

За фактом виходить, що забудовник взявся за зведення об'єкта, навіть не подбавши плануванням інфраструктури. Експерти припускають, що забудовник має намір тільки спроектувати і побудувати фізичні заїзди і виїзди з "Київ-арени", тоді як потрібно перепроектувати всі транспортні потоки, розширити кількість смуг в деяких магістралях, побудувати нові транспортні переходи. Вартість усіх робіт по переконфігурації сайту може досягати 300 млн грн і існують великі сумніви, чи готовий приватний інвестор викласти такі гроші.

Будівництво "Київ-арени" триває, навіть незважаючи на те, що "Укрдержбудекспертиза" під натиском громадськості відкликала експертизу проекту, на підставі якої і був виданий ордер на будівництво. Відповідно, ордер відкликаний теж. За даними ZN.UA, ДАБК виносив кілька приписів про припинення будівництва, накладав штрафи і тепер має намір судитися з забудовником за самовільне будівництво.

Подробиці читайте в свіжому номері "Дзеркала тижня. Україна" у статті Володимира Боднарчука "Знову "Євро"... і знову скандали". !zn

Читайте також:

Київ посів друге місце у Східній Європі за темпами будівництва нових ТРЦ

Влада Києва "покращують" Позняки: замість поліклініки та школи побудують гігантський ТРЦ

Янукович запропонував зняти обмеження на забудову Києва

Після реконструкції Гостинного двору Контрактова площа перетвориться на автостоянку