[blink title="Бюро кредитних історій" headinfo="Бюро кредитних історій"]Кредитна історія клієнта – це інформація про кредити та дисципліну щодо їхньої оплати, яка надається різними установами (банками, фінансовими та лізинговими компаніями та ін.) та зберігається у базі даних Українського бюро кредитних історій[/blink]отримуватиме від компанії [blink title="YASNO" headinfo="YASNO"]бренд, під яким операційний холдинг D.Solutions, що входить до Групи ДТЕК, постачає електроенергію і газ[/blink]дані про заборгованість клієнтів за спожиту електроенергію, повідомили у енергопостачальній компанії.
В YASNO впевнені, що це має спонукати українців більш відповідально ставитись до оплати за електроенергію. За даними компанії, станом на 1 травня 2023 року побутові споживачі заборгували постачальнику понад 1,7 млрд грн.
«Якщо такий клієнт звернеться до фінансової установи для отримання кредиту, то кредитор бачитиме його кредитну історію включно з інформацією щодо заборгованості за спожиту електроенергію. Ці дані дозволять йому оцінити ризики та вирішити, чи надавати позику такому клієнту», — пояснили у постачальника електроенергії.
Натомість дисципліновані клієнти, впевнені в компанії, таким чином зможуть покращити свою кредитну репутацію, що, на думку авторів ідеї, «забезпечить їх фінансову стабільність у майбутньому».
За словами генерального директора YASNO Сергія Коваленка, є клієнти, які не сплачують за електроенергію, але «при цьому беруть кредити, наприклад, на чергові нові iPhone». Саме на таких боржників, переконує він, і розраховане нововведення.
Як повідомлялось, Національний банк України пропонує внести зміни до закону «Про споживче кредитування» та встановити граничні розміри ставок за кредитами.
Попри наполегливе бажання постачальників, в Україні не планується значного підвищення тарифів на електроенергію, проте ціни все одно зростуть.