UA / RU
Підтримати ZN.ua

Авіакатастрофа МАУ: Іранська сторона досі не встановила повну хронологію подій

Український літак над Тегераном збили 10 місяців тому.

Іранська сторона досі не встановила повну хронологію подій, які стали причиною авіакатастрофи МАУ в Тегерані, заявив заступник генпрокурора Гюндуз Мамедов в інтерв'ю "Цензор.НЕТ". Українська сторона дала запит на дозвіл прокурору, слідчому і експерту бути присутніми під час слідчих дій на території Ірану.

"Йде 10-й місяць слідства і до цих пір ще не встановлена вся низка подій і причинно-наслідковий зв'язок з діями конкретних осіб. А це все-таки, погодьтеся, має вплив на юридичну оцінку даного діяння: від технічної підготовки літака до вильоту до самого моменту збиття його ракетою і падіння", - розповів Мамедов.

За його словами, певну хронологію іранська сторона все ж виклала в своєму технічному звіті. Деякі певні обставини, наприклад, дані польоту ракети Іран озвучив під час переговорів з українською стороною.

"Але я не можу гарантувати точність цих даних, так як у нас немає документальних висновків експертних комісій. І не можу говорити про об'єктивність такої інформації з тієї причини, що це тільки позиція іранської сторони, не наша!", - пояснив Мамедов.

Тому, за словами заступника генпрокурора, українська сторона ініціювала і запросила дозвіл на присутність при проведенні слідчих та експертних дій на території Ірану українським прокурору, слідчому і експертам. Це дозволить їм отримати повні відповіді на питання. Також українська сторона наполягає на наданні файлів з мовною інформацією, зчитаної з чорних ящиків у Франції і записи з апаратури документування бойової машини, з якої здійснювалися постріли.

"Поки на все відповідь"ні" паралельно з заявами про готовність співпраці", - зазначив Мамедов.

Читайте також: Падіння літака МАУ: Україна вимагає від Ірану надання усієї можливої інформації

Нагадаємо, Boeing 737 розбився вранці 8 січня. Літак збили двома ракетами класу “земля – повітря” ЗРК “Тор-М1” російського виробництва. Зенітно-ракетний комплекс належить КВІР.

Всього в авіакатастрофі загинули 176 осіб, серед них 11 українців, а також громадяни Ірану, Канади, Німеччини, Великої Британії, Швеції та Афганістану: загалом 176 осіб.

Офіс Генерального прокурора розпочав кримінальне провадження за фактами умисного вбивства, знищення чужого майна та порушення правил безпеки руху повітряного транспорту (пп.1 ч.2 ст.115, ч2. ст.194, ч.3 ст. 276 КК України).

Спершу Іран заперечував свою причетність до катастрофи, одразу ж заявивши про технічну несправність літака. Однак 11 січня командувач аерокосмічними силами КВІР Амір Алі Хаджизаде взяв на себе всю відповідальність за катастрофу. Згідно з офіційною версією, цивільний борт збили помилково.

6 червня МЗС Ірану повідомив, що розслідування за фактом падіння українського пасажирського літака, збитого іранськими ракетами в січні "майже завершено". При цьому в Тегерані заявили, що чорні ящики літака не містять яку-небудь "важливу інформацію для слідства.

Раніше напівофіційне інформаційне агентство ISNA повідомило, що Іран, швидше за все, відправить чорні ящики літака у Франції, однак посол Ірану підтвердив українському МЗС, що Тегеран розглядає Україну як пріоритетного держави в контексті проведення розслідування та розшифровки "чорних ящиків".

9 червня в Ірані заявили про шести затриманих в рамках справи про катастрофу літака МАУ в Тегерані. При цьому трьох затриманих відпустили під заставу, інші перебувають під вартою.