Зміна 3 до середини століття зробить значно більш частими випадки потрапляння авіалайнерів до зони турбулентності в атмосфері, що призведе зростання кількості травм, пошкоджень літаків і зростання економічних втрат приблизно на 150 мільйонів доларів, заявив журналістам Пол Вільямс з Національного центру атмосферних досліджень при британському університеті Редінга.
"Ми можемо очікувати, що до середини століття середня сила випадків турбулентності збільшиться від 10-40% порівняно з доіндустріальними значеннями, при цьому частка атмосфери, де в будь-який момент часу спостерігаються турбулентності зросте від 40% до 170%", - сказав Вільямс, представляючи результати свого дослідження на конференції Європейського геофізичного союзу у Відні.
Зони турбулентності в чистому небі, де потоки повітря "кидають" авіалайнер вгору-вниз, - досі не вирішена проблема для авіакомпаній, оскільки не існує надійних способів виявити їх заздалегідь. Існуючі методи прогнозу спираються в основному на доповіді пілотів. Згідно з оцінками експертів, проходження зон турбулентності займає близько 3-4% від часу авіарейсу.
Вільямс і його колега Манодж Джоші з університету Східної Англії з допомогою розрахунків на суперкомп'ютері вперше спробували з'ясувати, як зміна клімату позначиться на авіаційній галузі. Вони моделювали стан атмосфери протягом зимових місяців в умовах, коли концентрація вуглекислого газу зросте вдвічі порівняно з доіндустріальною епохою - цього значення рівень СО2 може досягти до 2050-го року.
У результаті вчені отримали картину розподілу зон нестабільності в атмосфері, причому виявилося, що одна з таких "плям" майже постійно знаходиться на одній з найжвавіших авіатрас світу - над північною Атлантикою, де пролягають маршрути з Європи і в Канаду. Вільямс зазначає, що через це авіакомпаніям доведеться змінювати маршрути, а значить витрачати більше палива і понести збитки. !zn
Читайте також:
Метеорологи порадили українцям готуватися до постійних суворих зим
Через 50 років Україна може перетворитися на тропічну країну
Учені переоцінили масштаби глобального потепління - катастрофа "не за горами"