У Росії з 1 серпня набуває чинності так званий закон про блогерів - поправки до закону "Про інформацію" та інші законодавчі акти "з метою впорядкування обміну інформацією з використанням інформаційно-телекомунікаційних мереж".
Блогери, чиї сторінки відвідують 3 тисячі і більше користувачів на добу, мають реєструвати свій ресурс у спеціальному реєстрі Роскомнагляду. Від таких блогерів також вимагають повідомляти свої контактні дані і виконувати практично всі основні вимоги, що стосуються засобів масової інформації.
В документі вперше було дано визначення блогера: це "власник сайту і (або) сторінок сайту, на яких розміщується загальнодоступна інформація та доступ до яких протягом доби становить більше 3 тис. користувачів мережі Інтернет". Під дію закону теоретично підпадає будь-який майданчик із щоденною аудиторією понад 3 тис. осіб.
Згідно з законом, блогер необов'язково має перебувати в Росії. Норма поширюється, за словами представника Роскомнагляду Вадима Ампелонського, на всіх, "хто пише на російською мовою і для російської аудиторії". Яким чином Роскомнагляд забезпечить виконання російського закону за кордоном, у відомстві поки не уточнюють. "На всі питання відповість правозастосовна практика", - сказав Ампелонський.
Інтернет-магазин, як пояснили у Роскомнагляді, теж може потрапити під інше визначення, яке також вводить закон про блогерів, - "організатор поширення інформації". Це "особа, що провадить діяльність із забезпечення функціонування інформаційних систем і (або) програм для електронних обчислювальних машин, які призначені та (або) використовуються для прийому, передачі, доставки та (або) обробки електронних повідомлень користувачів мережі Інтернет".
Організатором поширення інформації є будь-який майданчик, де користувачі можуть спілкуватися, а їхні пости знаходяться у відкритому доступі. Це і соціальні мережі, і форуми, і навіть месенджери, вважають у Роскомнагляді. Термін поширюється і на так звані stand-alone блогів (тобто персональні сайти, які розташовуються на окремому ресурсі, а не на соціальних платформах на зразок LiveJournal), на яких користувачі залишають коментарі.
Власник сайту, якого визнають блогером, отримає повідомлення, і такому блогеру потрібно буде підтвердити свою особистість. "Якщо ви в своєму блозі публікацію фотографії котиків, висловлюєтесь культурно і не розголошуєте державну таємницю, цей обов'язок може не настати взагалі ніколи - навіть якщо у вас мільйон унікальних відвідувань на добу", - раніше пояснював заступник керівника Роскомнагляду Максим Ксензов.
За словами Ампелонського, блогери зможуть самі подивитися, чи вони потрапили у реєстр на сайті 97-fz.rkn.gov.ru. На ньому будуть публікувати прізвище та ініціали блогера, дату внесення до реєстру та реєстраційний номер - інша інформація буде закрита.
Ксензов зазначив, що відповідальність за невиконання вимог цього закону передбачено, насамперед, для організаторів поширення інформації - інтернет-майданчиків, які надають блогерам можливість самовиражатися. До них може бути застосовано адміністративну відповідальність у вигляді штрафів, також у встановленому порядку доступ до них може бути обмежено операторами зв'язку. !zn
Читайте також:
У РФ пропонують блокувати зарубіжні сервіси за відмову реєструватися у реєстрі Роскомнагляду
У Росії прийнято закон, що обмежує права блогерів
В Росії влада обмежила доступ до кількох опозиційних інтернет-ЗМІ