UA / RU
Підтримати ZN.ua

Стартап “зухвало намагається вкрасти” Twitter: X судиться з Operation Bluebird

Компанія Маска заперечує “відмову” від торгівельних марок Twitter і Tweet.

Корпорація X подала позов проти стартапу Operation Bluebird через використання бренду Twitter. Компанія Ілона Маска заявляє, що ребрендинг соцмережі на X не означав відмови від прав на торгові марки. Суперечка розгорнулася навколо планів стартапу запустити нову платформу під назвою Twitter.new, повідомляє The Verge.

Позов до суду подали 16 грудня, і в ньому X стверджує, що Operation Bluebird “зухвало намагається вкрасти” торгівельні марки Twitter. У документі наголошується, що “Twitter ніколи не зникав і продовжує належати виключно корпорації X”.

Згідно з матеріалом The Verge, раніше Operation Bluebird звернулася до Управління патентів і товарних знаків США (United States Patent and Trademark Office, USPTO) з вимогою анулювати право власності X на торгівельні марки “Twitter” і “Tweet”. Стартап заявив, що корпорація Маска “юридично відмовилася від своїх прав” на бренд без наміру відновлювати його використання.

Читайте також: "ЄС слід скасувати": мільярдер Маск відреагував на рішення Єврокомісії оштрафувати його соцмережу

Паралельно Operation Bluebird подала заявку на реєстрацію торгівельної марки Twitter для запуску нового сервісу Twitter.new. На цьому сайті вже відкрито бронювання імен облікових записів для майбутньої соцмережі.

Компанія X у позові наголошує на тому, що сам факт ребрендингу не є відмовою від прав на торгівельну марку. Компанія зазначає, що користувачі досі називають платформу Twitter, публікації — “твітами”, а низка сайтів має іконку з пташкою.

У матеріалах справи також вказано, що станом на 11 грудня 2025 року понад чотири мільйони користувачів заходили на X через домен twitter.com. Перенаправлення трафіку з цього домену на x.com компанія почала минулого року.

Читайте також: Користувачі тікають з X: Reddit і TikTok стрімко нарощують аудиторію

X звинувачує Operation Bluebird у створенні “хибного зв’язку” між новим продуктом і чинною платформою X. За твердженням корпорації, стартап використовує назву, логотип і колірну гаму, подібні до бренду Twitter.

“Bluebird не приховує того факту, що намагається скористатися доброю репутацією та добротою TWITTER. Він хоче скористатися репутацією бренду, який вже коштує мільярди доларів”, — йдеться в позові. 

Корпорація X просить суд заборонити Operation Bluebird використовувати торгівельні марки Twitter. Також компанія вимагає, щоб USPTO відхилило та визнало недійсною заявку стартапу на реєстрацію цього бренду.

Читайте також: Вартість Twitter впала на 78,7% після купівлі Ілоном Маском – ЗМІ

Крім того, X домагається компенсації “збитків, понесених у результаті порушення авторських прав Bluebird”. Розмір можливої компенсації у позові не уточнюється.

Адвокат з питань торгівельних марок Джош Гербен у коментарі The Verge зазначив, що “X Corp. не потрібно було подавати позов”. Він додав, що компанія могла захищати свої права в межах процедури в USPTO. 

“Ця справа показує, що хоча X Corp., можливо, намагалася поховати бренд Twitter, вони явно не готові дозволити комусь іншому його відкопати”, — заявив Гербен.

Раніше Європейська комісія оштрафувала соціальну мережу X на суму 120 мільйонів євро (близько $140 млн) за порушення Закону про цифрові послуги (DSA). Це перше застосування фінансових санкцій проти платформи з моменту набуття чинності нових правил регулювання контенту в ЄС.