UA / RU
Підтримати ZN.ua

Проект з розробки винищувача США вартістю трильйон доларів опинився на межі провалу

Амбітний проект США зі створення новітнього винищувача-бомбардувальника п'ятого покоління F-35 Lightning II знаходиться на межі провалу. Розроблений американською компанією Lockheed Martin бойовий літак боїться морозу і грози.

Пентагон сумнівається у подальших випробуваннях новітнього винищувача-бомбардувальника п'ятого покоління F-35 Lightning II ("Блискавка II"). Розроблений американською компанією Lockheed Martin бойовий літак боїться морозу і грози, визнали американські військові. Партнери в Євросоюзі розмірковують, чи потрібен їм вкрай дорогий винищувач з такою кількістю технічних недоробок.

Програма зі створення універсального винищувача-бомбардувальника п'ятого покоління для країн НАТО була запущена у 2001 році. Американська компанія Lockheed Martin розробила три варіанти бойової машини F-35: для Військово-повітряних сил, флоту і корпусу морської піхоти США. Останній передбачає можливість вкороченого вертикального зльоту і посадки. Новітній винищувач повинен замінити, зокрема літаки F-16 Fighting Falcon, A-10 Thunderbolt II, F/A-18 Hornet і штурмовики вертикального зльоту і посадки AV-8B Harrier II.

Спонсорами програми розробки новітнього винищувача крім США, є Великобританія, Нідерланди, Італія, Канада та інші країни. Спочатку вона оцінювалася в 40 мільярдів доларів але, як водиться, апетити військових росли. В результаті витрати на реалізацію проекту збільшилися багаторазово і до 2013 року перевищили 1 трильйон доларів.

Між тим, під час навчань Pacific Vision-2008 винищувач F-35 виявився не на висоті. Тоді з'ясувалося, що літак п'ятого покоління F-35 за низкою параметрів програє російському СУ-35 і ефективно вражається зенітно-ракетним комплексом С-400 "Тріумф".

Ще більш невтішні висновки про якість нових F-35 зробили в Управлінні експлуатаційних випробувань і оцінки Пентагону (OT&E). У минулому році на всіх трьох версіях літака виявили численні технічні дефекти. Один із них створює підвищену небезпеку при польотах теоретично всепогодного винищувача (недоробки бортової системи генерації інертних газів OBIGGS, що відповідає за наповнення паливних баків повітряною сумішшю) у грозових умовах. Фахівці зробили висновок, що паливні баки і двигун літака можуть вибухнути при потраплянні в нього блискавки. Через це F-35 змушений облітати мінімум за 40 кілометрів ділянки з частими грозами.

Крім того, згідно даними секретної доповіді Пентагону для сенату США, у новітнього винищувача ускладнено огляд з кабіни пілота і зафіксовано відмови бортових систем при морозі нижче 15 градусів за Цельсієм. У версії F-35 для морської піхоти при посадці перегрівається вентилятор вертикального польоту і виходять з ладу приводи сопла. Військові експерти зробили висновок, що перспективний фронтовий винищувач поки не годиться для бойових вильотів. У лютому 2013 року міністерство оборони США було змушене на якийсь час припинити польоти F-35 через чергові несправності: тріщини на лопаті турбіни двигуна. !zn

Читайте також:

Китай заявив про перевагу клону радянського винищувача J-15 над прототипом - Су-33

Росія повертається до виробництва залізничних ракетних комплексів, від яких відмовилася в 2005 році

Іран представив свій перший вітчизняний винищувач

Американці випробували бойового літаючого робота-невидимку