За оцінками Camera and Imaging Products Association, світові продажі цифрових фотокамер за перші п'ять місяців року знизилися на 42%. Споживачі роблять знімки за допомогою смартфонів і відразу розміщують їх у соціальних мережах, а найбільші виробники, такі як Fujifilm і Panasonic, адаптують лінійку продукції до нових умов, зосереджуючись на виробництві більш дорогих і складних моделей, пише The Wall Street Journal.
"Всі у галузі розуміють, що ринок змінюється. Питання, що нам з цим робити", - каже Хіросі Танака, віце-президент Fujifilm. Fujifilm планує вдвічі скоротити модельний ряд своєї продукції (в минулому році він включав 20 моделей камер) в основному за рахунок дешевих пристроїв. Panasonic розраховує знизити фіксовані витрати підрозділу з виробництва камер на 60% за три роки в результаті скорочення числа простих моделей.
Аналогічні заходи планує і Olympus. Компанія розраховує продати 2,7 млн камер по всьому світу у поточному фінансовому році - вдвічі менше, ніж у минулому.
За прогнозами дослідницької фірми IDC, обсяг світового ринку цифрових камер в поточному році може скоротитися до 102 млн штук у порівнянні зі 144 млн у 2010 р. Найбільш значний спад чекає на сегмент "мильниць" - з 132 млн до 80 млн штук.
При цьому загальне число зроблених у світі фотографій зростає у геометричній прогресії: Fujifilm оцінює їхню річну кількість в 1,6 трлн проти 100 млрд у 2000 р., у часи розквіту індустрії плівкових фотоапаратів. "Це класичний приклад галузі, яка не може адаптуватися до зміни попиту", - вважає Крістофер Кьют, аналітик IDC. Так, за даними IDC, лише кожна шоста камера з проданих у цьому році оснащена пристроєм для підключення до мережі інтернет через WiFi, хоча така можливість вже є типовою для багатьох інших електронних пристроїв.
Щоб компенсувати спад, виробники камер просувають більш дорогі моделі з більш ніж десятикратним оптичним зумом і більшою фотоматрицею, що дозволяє робити більш чіткі фотографії в умовах недостатнього освітлення.
У червні Sony представила покращену версію професійної компактної камери - модель RX1R. Як і її попередник, RX1, ця камера оснащена найбільшою матрицею серед представлених на ринку компактних пристроїв, але і коштують обидві недешево. За даними компанії, середня ціна її компактних камер, проданих у I кварталі 2013 р. зросла більш ніж на 20%.
Ситуація для Sony ускладнюється тим, що вона є провідним постачальником фотоматриць для смартфонів. Щоб задовольнити зростаючий попит на цю продукцію, Sony збільшує виробничі потужності. З іншого боку, підвищення її якості веде до того, що все більше споживачів віддають перевагу смартфонам, а не фотоапаратам, що шкодить бізнесу іншого підрозділу Sony. Компанія очікує зниження продажів фотокамер на 20% в поточному фінансовому році.
Окрім того, виробники активно наповнюють ринок так званими беззеркальними камерами. Порівняно зі звичайними, популярними серед професіоналів і любителів однооб'єктивними дзеркальними камерами, бездзеркальні більш компактні, але оснащуються великими матрицями та змінною оптикою і дозволяють робити високоякісні знімки.
Однак загострення конкуренції у сегменті складної і дорогої фототехніки може сприяти зниженню цін і норми прибутку виробників, попереджають аналітики. Зараз у високорентабельному сегменті дзеркальних камер домінують два основних виробники - Canon і Nikon. Минулого тижня Canon знизила прогнози річного прибутку на 10% і повідомила, що покупці почали відкладати придбання дорогої техніки зі змінною оптикою, ціна для багатьох з них виявилася важливішою за технічні новинки. Для сегмента ринку з високою рентабельністю це тривожний знак. Компанія знизила свої прогнози продажів як компактних камер, так і пристроїв зі змінною оптикою. За даними Міцуо Мацудайра, менеджера Canon, що розробляє стратегію компанії на ринку компактних камер, якщо раніше японські споживачі купували новий фотоапарат кожні три роки, то тепер цей період збільшився до п'яти років.
Canon заперечує, що має намір взагалі припинити виробництво "мильниць", але тим не менш планує зосередитися на сегменті дорогої фототехніки. За словами Мацудайра, завдання для продукції Canon - не конкурувати, а співпрацювати зі смартфонами. Так, компактний фотоапарат Canon PowerShot N дозволяє швидко передати зроблені фотознімки на смартфон, при цьому він має функцію "Творчий знімок".
Компанія Nidec - один з основних постачальників комплектуючих для різних електронних пристроїв. Ситуація на ринку компактних фотокамер спричинила збитки для підрозділу Nidec, який постачає лінзи і затвори. На думку гендиректора компанії Сігенобу Нагаморі, менеджмент був надто оптимістично налаштований щодо майбутнього ринку фототехніки."Я велів їм позбутися від цієї помилки. Я вважаю, вони повинні виходити з того, що ринок дешевих фотоапаратів мертвий, як і ринок ПК", - заявив Нагаморі на прес-конференції у Токіо. !zn
Читайте також:
Нова технологія дозволить керувати смартфоном без дотику до екрану
Android обжене за популярністю Windows до 2016 року
Новітній формат відео дає картинку в 16 разів чіткішу за сучасні стандарти