UA / RU
Підтримати ZN.ua

Люди сліпо довіряють хорошим відгукам в мережі, з'ясували психологи

За час експерименту користувачі залишили понад 100 тисяч коментарів. Інші відвідувачі переглянули їх більше 10 мільйонів разів і оцінили ці коментарі понад 300 тисяч разів. Коментарі, що випадково отримали позитивну оцінку, користувачі оцінювали позитивно на 32% частіше в порівнянні з коментарями без оцінки.

Люди несиметрично реагують на оцінки в мережі: коли в інтернеті щось лають, у них включається критичне мислення, а коли хвалять - спрацьовує "стадний" інстинкт, йдеться в статті, опублікованій в журналі Science.

Лев Мучник з Єврейського університету в Єрусалимі і його колеги провели дослідження за допомогою великого новинного порталу. Портал дає відвідувачам можливість оцінювати коментарі інших користувачів до статей. Такі механізми використовуються на багатьох сайтах, щоб у читачів був стимул залишати цікаві і змістовні коментарі.

Вчені домовилися з адміністрацією сайту про те, щоб потайки від відвідувачів кожен новий коментар випадково отримував "плюс" або "мінус" або нічого не отримував. Від змісту коментаря оцінка не залежала. Потім учені спостерігали, які оцінки ставили цим коментарям користувачі.

За час експерименту користувачі залишили понад 100 тисяч коментарів. Інші відвідувачі переглянули їх більше 10 мільйонів разів і оцінили ці коментарі понад 300 тисяч разів. Мучник і його колеги виявили, що коментарі, випадково отримали позитивну оцінку, користувачі оцінювали позитивно на 32% частіше в порівнянні з коментарями без оцінки.

Коментарі з випадковою негативною оцінкою отримували більше негативних оцінок, але їм же ставили і більше позитивних, що компенсувало перевагу. Ці закономірності працювали в розділах сайту "політика", "культура і суспільство", "бізнес", і не спостерігалися в рубриках "економіка", "інформаційні технології", "смішне" і "головні новини".

Цей ефект може мати негативні наслідки, зазначають дослідники, оскільки ним можуть скористатися політтехнологи, торговці та інші люди, які здатні отримати вигоду, роздувши "міхур" позитивних відгуків. !zn

Читайте також:

Експерти вважають стадний інстинкт головним інструментом валютних спекулянтів

3D-зброя. Online-психологія

ФЕНОМЕН ІНТЕРНЕТУ І СВІТОГЛЯД

Інтернет: спілкування "без кордонів"