UA / RU
Підтримати ZN.ua

Літак на сонячних батареях уже тиждень продовжує безперервний політ

Створений у Великобританії літальний апарат на сонячних батареях Zephyr в декілька разів перевищив рекорд тривалості польоту, перебуваючи в повітрі без посадки вже тиждень.

Створений у Великобританії літальний апарат на сонячних батареях Zephyr в декілька разів   перевищив  рекорд тривалості польоту, перебуваючи в повітрі без посадки вже тиждень.Безпілотник піднявся у повітря з випробувального полігону американської армії в Юмі, штат Арізона, минулої п'ятниці, 9 липня. Відтоді Zephyr, створений британською оборонною і дослідницькою компанією Qinetiq, не зробив жодної посадки, а політ відбувається і вдень, і вночі. За тривалістю він уже в п'ять разів перевершив рекорд для безпілотників за версією світової федерації авіаспорту. Менеджер проекту Джон Солтмарш стверджує, що Zephyr не припинить літати ще тиждень, а потім приземлиться. «Zephyr – це по суті перший "вічний" літальний апарат», - зазначив він. Удень пропелери апарату живляться від сонячних панелей. У темний період доби пропелери працюють від акумуляторів, які зарядили знову-таки сонячною енергією протягом дня. Qinetiq розробляла Zephyr протягом декількох років. Очікується, що в майбутньому висотні безпілотні літальні апарати значної тривалості польоту застосовуватимуться у багатьох галузях. Військовим такі апарати необхідні для зв'язку і розвідки. Також вони можуть використовуватися для спостереження за поверхнею землі, для наукових і інших цивільних завдань. Головна перевага сонячних апаратів – їх здатність надовго зависати над певною ділянкою місцевості. Супутники на низькій орбіті лише пролітають повз. А  великі безпілотні літальні апарати, що наразі використовуються військовими, повинні регулярно повертатися на базу для дозаправки. З розмахом крил в 22,5 метра, Zephyr на 50% більше попередніх моделей сонячних апаратів. Йому вдосконалили конструкцію хвоста і крил, що значно покращує аеродинаміку. Науковці  також відновили бортову електроніку і системи управління електроживлення і збільшили об'єм фюзеляжу, що дозволяє помістити більше устаткування. «Запуск був чудовим, він так рівно пройшов, - говорить Солтмарш. – П'ять чоловік підняли його над головою, запустили, і він полетів». Офіційно визнаний рекорд тривалості польоту безпілотного апарату – 30 годин 24 хвилини, його встановив американський робот Global Hawk. За матеріалами: Бі-бі-сі National Geographic