У кінці жовтня в співтоваристві Street FX Motorsport & Graphics з'явилося відео, на якому демонструється капсула, здатна врятувати пасажирів, літака у разі аварії. Ролик набрав більше 17 мільйонів переглядів і понад 263 тисячі репостів. Система порятунку пасажирів, представлена у відео, розроблена київським авіаційним інженером Володимиром Татаренко.
Під час роботи на Київському авіаційному заводі, конструктор виїжджав у складі комісій на місця аварій антоновських літаків. За його словами, "постійно бачачи ці жахи, знаючи статистику по катастрофам, я прийшов до деяких висновків. У людей неправильні враження про аварії, адже причина 80% аварій - це людський фактор (екіпажу і тих, хто готує політ)".
За даними Міжнародної організації цивільної авіації, близько 70% аварій відбувається на сталому горизонтальному польоті. Рішенням стала капсула, яка кріпиться до фюзеляжу і може при потребі відокремитися від літака за лічені секунди.
Концепт капсули з кріслами для пасажирів та екіпажу, який придумав Татаренко, може вискакувати з фюзеляжу літака через задній люк за 2-3 секунди. Спочатку з літака виштовхується маленький парашут, він витягує великий парашут, який вже витягує саму капсулу. Правда, вона може бути встановлена тільки на моделі літака, у яких в хвостовій частині є місце для люка, через який проходить капсула, тобто для Boeing або Airbus вона поки що не підходить.
Капсула летить зі швидкістю 8-9 метрів на секунду. В конструкції передбачений вбудований датчик, що визначає відстань до поверхні. Коли відстань скорочується, включаються порохові двигуни, вони гальмують контейнер - у результаті він приземляється з нульовою швидкістю.
Капсула повинна стати першим етапом винаходу. Другий – створення нової системи літаків, які будуть оснащені подібними капсулами спочатку. За словами винахідника, ідея такої капсули напрошується вже давно, але тільки зараз з'явилися матеріали, які дозволять зробити її міцною та легкою – вуглецеве нановолокно.
Татаренко отримав патенти на обидва винаходи, а на те, щоб реалізувати перший етап проекту, потрібно близько чотирьох років.
Раніше повідомлялося про те, що вчені винайшли матеріал, який мінімізує шкоду від вибуху бомби на борту літака. У ході проведення експерименту бомба поміщалися в спеціальний мішок, зроблений з винайденого матеріалу, після детонації бомби ніякого видимого збитку від вибуху поза мішка не спостерігалося.