UA / RU
Підтримати ZN.ua

Інтернет-простір поповниться новими доменами

Всього в ICANN було подано 1930 заявок. Враховуючи вартість однієї заявки (185 тисяч доларів), це означає, що міжнародна організація отримала від заявників близько 350 мільйонів доларів.

3, опублікувала список заявок на нові доменні зони верхнього рівня загального користування - всього різні організації подали 1930 заявок на реєстрацію 1409 нових доменів. Раніше існувало лише кілька десятків доменів загального користування верхнього рівня - наприклад, .com, .org чи .net. Перші домени корпорація розраховує делегувати на початку наступного року.

Будь-які юридичні особи, починаючи з 12 січня 2012 року, могли подати заявку на створення нових доменних зон з назвою міст, компаній, громадських організацій. Наприклад, компанії могли створити власні доменні зони виду .brand. Прийом заявок закінчився 30 травня цього року.

Вартість однієї заявки склала 185 тисяч доларів, але за необхідності проведення спеціальних етапів оцінки може знадобитися додаткова плата. Також заявник бере на себе зобов'язання з фінансування запуску власної доменної зони і експлуатаційних витрат.

Низка організацій подала заявки на однакові доменні зони. Всього суперечних (на які було подано більше однієї заявки) доменів виявилося 230 - загалом ICANN отримала 751 заявку на подібні домени.

Найбільше заявок було подано на домен .app (співзвучно з англійським словом "програма") - його побажали зареєструвати 13 претендентів. Слідом йдуть домени .home (11 заявок) і .art (десять заявок). Домени .blog, .book, .hotel (включаючи hoteles), .llc і .shop (включаючи .shopping) зібрали по дев'ять заявок, домени .design, .movie і .music - по вісім заявок кожен.

У списку, опублікованому ICANN, містяться і заявки на реєстрацію доменних зон кирилицею - різні організації хочуть отримати вісім подібних зон ( .москва, .дети, .католик, .ком, .онлайн, .орг, .рус і .сайт).

Не всі з цих заявок було подано від російських юридичних осіб. Заявка на доменну зону .католик була подана від юридичної особи, зареєстрованої у Ватикані, заявка на домен .орг - від юрособи зі США, а на домени .ком, .онлайн і .сайт - від швейцарських юросіб.

Всього російські організації подали вісім заявок на реєстрацію доменних зон. Серед них, крім .дети, .москва і .рус, є заявки на зони. Yandeх від російської інтернет-компанії "Яндекс", .gdn від компанії "НІС-ГЛОНАСС", .skolkovo від фонду "Сколково", .moscow, а також домен .tatar, що представляє інтереси культурно-лінгвістичної спільноти.

Лідером серед IT-компаній за кількістю заявок на нові доменні зони стала інтернет-компанія Google - вона подала 101 заявку. Серед них - як заявки на домени, які збігаються з торговими знаками компанії (.google, .android) або назвою сервісів (.youtube, .gmail, .docs), так і заявки на такі домени, як .dad, .corp, .lol, .love тощо.

Також велику кількість заявок подала компанія Amazon - вона розраховує зареєструвати 76 нових доменних зон. Якщо корпорація ICANN схвалить заявки компанії, то їй будуть делеговані такі домени, як .amazon, .kindle, .search, .news, .music. При цьому Amazon, як і Google, подала заявки не тільки на латинські домени, але й, наприклад, написані китайським шрифтом.

Один з найбільших світових розробників програмного забезпечення Microsoft вирішив обмежитися 11 заявками на нові доменні зони. При цьому корпорація подала заявки на домени, які в більшості повторюють назви ключових продуктів і сервісів компанії - .azure, .bing, .skype, .windows.

Розробник антивірусного ПЗ Symantec також виявився серед лідерів за кількістю заявок - компанія хоче отримати шість доменних зон (.antivirus, .cloud, .norton, .protection, .security, .symantec).

Більшість IT-компаній вирішили обмежитися двома або навіть однією заявкою. Так, компанія Apple подала заявку тільки на реєстрацію домену .apple. Одну-дві заявки подали такі компанії, як Canon, Dell, Cisco, Nikon, Sharp, Sony Corp, Sony Computer Entertainment, Sony Mobile Communications, Olympus, Panasonic. У більшості випадків домени, на які подані заявки, збігаються з назвою компанії.

Заявки на нові домени подали представники 60 країн. Найбільше заявок було подано з Північної Америки - 911 штук. Близько 675 заявок надійшли з Європи, близько 303 заявок - з Азіатсько-Тихоокеанського регіону, 24 заявки - з країн Латинської Америки і Карибського басейну. Найменше заявок з Африки - тільки 17.

Представники ICANN відзначають і той факт, що 84 заявки були подані від імені різних спільнот, 116 заявок - на домени, які написані нелатинським шрифтом, наприклад, кирилицею, а 66 заявок - на домени, пов'язані з географічними назвами.

Втім, не всі компанії впевнені у необхідності реєструвати власну доменну зону. До таких, зокрема, належать найбільша у світі соціальна мережа Facebook і відомий виробник безалкогольних напоїв Pepsi.

"Споживачі у першу чергу будуть думати про те, щоб зайти на MountainDew.com або Pepsi.com, і лише потім про drink.pepsi", - заявив раніше керівник цифрового підрозділи Pepsi Шив Сігх. За його словами, така звичка буде у людей ще довго, можливо, кілька років.

У необхідності створення нових доменних зон також сумнівається відомий підприємець і експерт IT-ринку Естер Дайсон. Як вона написала у повідомленні на блогхостингу Global Public Square - одному з проектів CNN, поява нового доменного простору, наприклад, .apple, не створює будь-якої додаткової цінності. Навпаки, якщо люди раніше асоціювали бренд компанії Apple з доменом apple.com, то тепер бренд буде асоціюватися і з такими доменами, як computers.apple, ipod.apple та іншими, що розмиває цінність і цілісність бренду.

При цьому Дайсон зазначає, що створення нових доменних зон призведе до появи нових робочих місць для юристів, маркетологів, реєстраторів доменних імен та інших, але у подібної роботи буде дуже невелика додана вартість.

"Як на мене, марні робочі місця марні", - написала Дайсон.

В кінцевому підсумку, як вважає експерт, система доменних імен може втратити своє значення і більшість людей отримуватимуть доступ до різного контенту за допомогою соціальних мереж, застосування великих інтернет-ресурсів на кшталт Google.

Корпорація ICANN вже зібрала в рамках програми зі створення нових доменних зон близько 350 мільйонів доларів, оскільки вартість однієї заявки складає 185 000 доларів. Наприклад, одна тільки компанія Google витратила на свої заявки близько 18,6 мільйона доларів.

Як зазначив президент ICANN Рід Бекстрем у середу на прес-конференції в Лондоні, корпорація не заробила ці гроші, а саме зібрала. Надалі вони підуть на проведення оцінки заявок.

При цьому корпорація ICANN співфінансувала ряд заявок. За словами Бекстрома, на це було витрачено близько 3,5 мільйона доларів. Розмір фінансової допомоги для кожного заявника був різний, повністю заявку корпорація ICANN оплатила лише для трьох заявників.

За словами представників ICANN, у середу стартує 60-денний період коментування заявок, а також семимісячний період подачі протестів, в ході якого можна буде подати заперечення проти створення певної доменної зони. За оцінкою представників ICANN, на розгляд кожної заявки може піти від восьми до 20 місяців.

Надалі корпорація ICANN збирається влаштувати новий раунд прийому заявок. За словами Бекстрома, його терміни будуть обговорювати у Празі на конференції ICANN у кінці червня. !zn

Читайте також:

Компаніям дозволили отримувати власні доменні зони

Доменні рифи і доменні війни

Михайло Якушев: «Першу скрипку» в запуску домену .рф відігравав Координаційний Центр домену .ru

Для порносайтів виділили спеціальний домен «.xxx»