UA / RU
Підтримати ZN.ua

Instagram може стати новим фронтом в інформаційній війні — Тһе Economist

Соціальну мережу будуть використовувати для поширення дезінформації.

Facebook був розсадником божевільних статей і теорій змови задовго до президентських виборів у США 2016 року. Соціальна мережа оптимізована для того, щоб залучати все більше людей і заохочувати їх скролити, коментувати і клікати, просуваючи контент, який викликає сильні емоції. Необхідне було викриття російської пропагандистської кампанії для того, щоб політики, журналісти і користувачі почали помічати ризики, які це несе за собою. Щось схоже станеться і під час виборів 2020, тільки в Instagram, пише Тһе Economist.

Популярність Instagram зростала з 2016 року. Одна з причин цього полягає в тому, що користувачі втомилися від захаращеного інтерфейсу Facebook і громіздких налаштувань приватності. Instagram же проста у використанні і показує гарні картинки. Ще однією причиною зростання її популярності стали "Історії" - потік фото і відео, які зникають через 24 години.

В той час, як користувачі використовували свій профіль для того, щоб показувати найкращі моменти свого життя, "Історії" стали місцем, де можна подуріти, знаючи, що надовго ця картинка не збережеться.

У червні 2016 року у Instagram було 500 мільйонів користувачів, до червня 2018 – вже мільярд. Приблизно половина американських конгресменів і дві третини членів Сенату США зареєстровані в соцмережі. Можна припустити, що зараз ці цифри значно більші. Можна говорити і про захмарну залученості. За даними сайту Axios, десята за популярністю сторінка Instagram отримує в три рази більше заходів щоденно, ніж найпопулярніша сторінка на Facebook.

"Історії" змінили Instagram. Вони поєднали текст з візуальним середовищем і дозволили більш легко репостить чужі пости. Це поєднання тексту і поширення зробили Instagram більш схожою на Facebook і більш привабливою для пропагандистів. А найбільш привабливо те, що соцмережа досі вважається місцем для публікації фотографій заходів сонця, чашок кави і молодих "лідерів думок" зі скрученими "качечкою" губами, тому користувачі послаблюють свій захист.

Але політики вже давно отруїли Instagram. Її роль у виборах 2016 року була недооцінена, про що свідчить звіт Комітету Сенату з питань розвідки. Там також додається, що в 2017 році російська пропаганда перейшла в Instagram, після того, як медіа розкрили її вплив на Facebook і Twitter. Звіт Університету Нью-Йорка застерігає, що під час виборів в США в 2020 році Instagram стане привабливим механізмом для тих, хто хоче поширити "дезінформацію на основі мемів". Тому російське втручання, згенеровані плітки та теорії змови "все більше процвітають в Instagram".

У соцмережі вже є сторінки, присвячені питанням, які розділяють, наприклад, політичні меми і вакцинація. Користувачам підбирають рекомендовані акаунти так само, як і на Facebook. Та й самі користувачі завжди знаходять способи привнести політику в мережу, наприклад, змінивши фото своїх профілів на підтримку тієї чи іншої країни.

Після 2016 року Facebook зв'язався з агентствами, які шукали фейки, найняв тисячі модераторів контенту і намагався скоротити поширення шкідливих матеріалів. Але в його меншої соціальної мережі, яка активно зростає, менше подібних запобіжників.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал з новинами технологій та культури.

Раніше повідомлялося, що три відомі соціологічні компанії заявили про фейкові сторінки-клони у соцмережі Facebook.

Розробники компанії OpenAI оновили штучний інтелект (ШІ), який може писати реалістичні історії, вірші і статті, і створили на його основі нейромережу, здатну створювати фейкові новини та спам для соціальних мереж.