UA / RU
Підтримати ZN.ua

ДП "Антонов" наполягає на виключенні з позначення нового російського літака згадки АН

"Антонов" не є розробником літака на базі Ан-124-100 "Руслан" і не може відповідати за його безпеку

Держпідприємство "Антонов" на сайті підприємства опублікувало заяву про те, що не бере участь у розробці глибоко модернізованого надважкого військово-транспортного літака на базі Ан-124-100 "Руслан", який збирається виробляти Росія.

Як повідомляє агентство Інтерфакс, з 2017 року КБ "Ільюшин" веде розробку літака, якому планується дати позначення Ан-124-100М.

ДП "Антонов" наполягає на тому, що в позначенні літака не повинно бути згадки АН - "Антонов" не є його розробником.

зокрема, у заяві йдеться:

"З урахуванням сучасного розвитку технологій в світовій авіаіндустрії створюються нові модифікації і варіанти повітряних суден, які успішно зарекомендували себе в експлуатації. Більш того, такі заходи необхідні для забезпечення відповідності ПС сучасним і перспективним нормам і вимогам. При цьому, в якості базової моделі конструктори, як правило, використовують літальний апарат власної розробки. Наприклад, Іл-76МФ - модифікація відомого літака Іл-76.

Однак у згаданому повідомленні інформагентства йдеться про те, що КБ "Іллюшин" в якості базової моделі обрав літак Ан-124-100 "Руслан", який, як слушно зауважив автор статті, створений КБ О.К. Антонова. Тобто, розробником цього повітряного судна, відповідно до міжнародних правил, є ДП "АНТОНОВ" - утримувач сертифікату типу на Ан-124-100 "Руслан".

Фахівці ДП "АНТОНОВ" не заперечують технічної можливості глибокої модернізації транспортного літака Ан-124-100 "Руслан". Проте підбір і установка нового сучасного обладнання силами КБ "Іллюшин" приведе до значної зміни льотно-технічних характеристик літака в порівнянні з базовою моделлю. Таким чином, в історії сучасного авіабудування з'явиться новий літальний апарат. Відповідно, він повинен отримати нове позначення без використання марки "АН", оскільки ДП "АНТОНОВ" не бере участі в його розробці і не буде нести відповідальність за його безпеку".

В КБ "Антонов" уточнили, що в період з 2004 по 2007 роки ДП "АНТОНОВ" розробив і сертифікував три модифікації "Руслана", одна з яких вже отримала позначення Ан-124-100М. Дві інші - Ан-124-100-150 і Ан-124-100М-150 відрізняються збільшеною до 150 тонн корисного навантаження, можливістю перевозити-моновантажі вагою до 120 тонн.

Державне підприємство "Антонов" планує відновити зборку важких транспортних літаків Ан-124 "Руслан". Про це заявив в ефірі одного з телеканалів перший заступник генерального директора концерну "Укроборонпром" Сергій Омельченко.

Збірка першого літака може початися до кінця 2019 року і буде здійснюватися без використання російських комплектуючих.