UA / RU
Підтримати ZN.ua

ДП "Антонов" наполягає на виключенні з позначення нового російського літака згадки АН

"Антонов" не є розробником літака на базі Ан-124-100 "Руслан" і не може відповідати за його безпеку

Співробітники підприємства проти використання їх імені російськими розробниками

Співробітники підприємства проти використання їх імені російськими розробниками

Держпідприємство "Антонов" на сайті підприємства опублікувало заяву про те, що не бере участь у розробці глибоко модернізованого надважкого військово-транспортного літака на базі Ан-124-100 "Руслан", який збирається виробляти Росія.

Як повідомляє агентство Інтерфакс, з 2017 року КБ "Ільюшин" веде розробку літака, якому планується дати позначення Ан-124-100М.

ДП "Антонов" наполягає на тому, що в позначенні літака не повинно бути згадки АН - "Антонов" не є його розробником.

зокрема, у заяві йдеться:

"З урахуванням сучасного розвитку технологій в світовій авіаіндустрії створюються нові модифікації і варіанти повітряних суден, які успішно зарекомендували себе в експлуатації. Більш того, такі заходи необхідні для забезпечення відповідності ПС сучасним і перспективним нормам і вимогам. При цьому, в якості базової моделі конструктори, як правило, використовують літальний апарат власної розробки. Наприклад, Іл-76МФ - модифікація відомого літака Іл-76.

Однак у згаданому повідомленні інформагентства йдеться про те, що КБ "Іллюшин" в якості базової моделі обрав літак Ан-124-100 "Руслан", який, як слушно зауважив автор статті, створений КБ О.К. Антонова. Тобто, розробником цього повітряного судна, відповідно до міжнародних правил, є ДП "АНТОНОВ" - утримувач сертифікату типу на Ан-124-100 "Руслан".

Фахівці ДП "АНТОНОВ" не заперечують технічної можливості глибокої модернізації транспортного літака Ан-124-100 "Руслан". Проте підбір і установка нового сучасного обладнання силами КБ "Іллюшин" приведе до значної зміни льотно-технічних характеристик літака в порівнянні з базовою моделлю. Таким чином, в історії сучасного авіабудування з'явиться новий літальний апарат. Відповідно, він повинен отримати нове позначення без використання марки "АН", оскільки ДП "АНТОНОВ" не бере участі в його розробці і не буде нести відповідальність за його безпеку".

В КБ "Антонов" уточнили, що в період з 2004 по 2007 роки ДП "АНТОНОВ" розробив і сертифікував три модифікації "Руслана", одна з яких вже отримала позначення Ан-124-100М. Дві інші - Ан-124-100-150 і Ан-124-100М-150 відрізняються збільшеною до 150 тонн корисного навантаження, можливістю перевозити-моновантажі вагою до 120 тонн.

Державне підприємство "Антонов" планує відновити зборку важких транспортних літаків Ан-124 "Руслан". Про це заявив в ефірі одного з телеканалів перший заступник генерального директора концерну "Укроборонпром" Сергій Омельченко.

Збірка першого літака може початися до кінця 2019 року і буде здійснюватися без використання російських комплектуючих.