«Практично кожен контейнер піддається вивантаженню та огляду есбеушниками, які шукають незадекларовані товари. Простої контейнерів занадто дорого коштують (близько $1000 на добу). Це стало останнім аргументом для небагатьох великих транзитерів, які йдуть працювати з іноземними чорноморськими портами - Констанцею і Варною», - сказав В.Потапенко газеті «Сегодня».
У понеділок питання заторів у порту буде обговорюватися на спеціальній нараді в ОДА.
Одеський губернатор Едуард Матвійчук запевнив нас, що інформація про пробки в порту надто роздута ЗМІ.
«Але якщо вона підтвердиться, будемо вживати заходів», - заявив голова регіону.
У прес-службі СБУ одеської Області ситуацію в ОМТП коментувати відмовилися. Один зі співробітників відомства на умовах анонімності зізнався, що наказ про тотальну перевірку порту надійшов «зверху», зі столичного управління.
«Спецоперація проходить під девізом боротьби з контрабандою та корупцією на митниці. Але це стосується не всіх. Є неофіційний список компаній, які перевіряти заборонено. Нібито ці фірми мають відношення до вищого керівництва СБУ», - стверджує наш співрозмовник
ZN.UA. Нагадаємо, у січні 2011 року на три тижні на вимогу СБУ було зупинено весь вантажний потік в Одеському порту. За даними ZN.UA, керівництво СБУ пояснило зупинку порту на Кабміні проведенням оперативно-розшукових заходів щодо перекриття каналів поширення наркотиків. За оцінками уряду, прямий збиток від митних платежів, які не надійшли до бюджету в результаті операції, склав близько 500 млн грн. Підрахувати недоотриманий прибуток держави від відходу міжнародних перевізників в порти Росії та Румунії ніхто не взявся. Але мова також йде про сотні мільйонів. На жаль, ніяких публічних результатів операції досі так і не заявлено. Як зазначив один з офіцерів підрозділу СБУ по боротьбі з наркотиками: «Ми працюємо за наведенням, бо все одно перерити носом кожен контейнер і кожну бочку і кожен трюм фізично неможливо. Тому немає сенсу зупиняти вантажопотік просто для тотальної перевірки всіх суден. Так ніхто не робить. Це українське ноу-хау - блокувати власний порт».