Заможні люди до кризи кожні один-два роки міняли машини. Зараз (за даними опитувань) вони змінюють авто кожні три-чотири роки - з розрахунком на сім'ю (дві-три машини) це солідна економія коштів.
Багато з них щорічно інвестували серйозні кошти в якийсь особистий проект, зараз же це відбувається рідко. Саме за рахунок економії на цих статтях витрат попит на щоденні споживчі товари серед багатих людей не змінився.
«В останні роки спостерігається розшарування нашого суспільства за латиноамериканським принципом, - коментує кандидат економічних наук, генеральний директор Української асоціації маркетингу Ірина Лилик. - З одного боку, українці нарощують свою присутність в рейтингах найбагатших людей світу (сьогодні таких вже вісім). Людей, які відкрито демонструють свій статок в Україні, стає все більше.
З іншого боку, ЗМІ активно просувають ідею про те, що у нас є багаті (наприклад, проект Оксани Осадчої, в якому багаті люди із задоволенням розповідають про свої дорогі покупки, а за кадром надається інформація про те, скільки коштують їхні годинники, автомобіль тощо).
Просування цієї ідеї зміцнює продавців у впевненості, що покупець дорогого товару є. А працювати на преміум-ринку більш цікаво і вигідно. Дохід з однієї покупки значно більший, ніж ті самі зусилля, витрачені на продаж десятків товарів середньої цінової категорії».
Детальніше читайте у свіжому випуску «Дзеркала тижня. Україна» у статті Наталії Вареник «Ринок іде з...ринку».