UA / RU
Підтримати ZN.ua

Науковці обґрунтували любов людей до речей знаменитостей

Науковці спробували пояснити прагнення багатьох людей купувати речі, які колись належали знаменитостям. Робота дослідників описана в прес-релізі університету Чикаго.

Науковці поставили питанням, чому люди готові купувати предмети, якими володіли відомі люди, часто не зважаючи на те, що більшість з них (одяг, меблі) можна вільно придбати в магазинах і за набагато меншою ціною. Автори припустили, що люди хочуть мати речі зірок, бо несвідомо вірять, що деякі якості, які визначають «зірковість», можуть передаватися через фізичний контакт з предметом, що належить знаменитості.

Дослідники проводили експерименти з невеликою кількістю добровольців. У першій серії дослідів учасникам пропонували оцінити, як сильно вони хотіли б мати ту чи ту річ, що належала різним відомим людям. Знаменитостей умовно поділили на позитивних (наприклад, Джордж Клуні) та негативних (Саддам Хусейн). Виявилося, що іспитники мають сильне бажання володіти речами позитивних персонажів, тим часом речі негативних добровольці оцінювали як цінні, але мати їх вони б не хотіли.

У другій серії дослідів учасники оцінювали, наскільки бажана для них річ, яка належала знаменитості, якщо перед продажем вона пройшла стерилізуючу обробку або якщо після придбання річ не можна буде перепродати. Прагнення купити річ позитивних персонажів падало за умови обробки і лише трохи знижувалося при забороні на перепродаж. З негативними знаменитостями ситуація була рівно протилежною - усунення слідів контакту «негідника» з річчю підвищувало її привабливість для потенційних покупців, а заборона на наступні угоди знижувала рівень інтересу іспитників.