UA / RU
Підтримати ZN.ua

Журналісти з'ясували, скільки кандидати витратили на рекламу у YouTube

Юлія Тимошенко витратилася на рекламу більше за інших кандидатів.

Кількість роликів з українськими політиками у YouTube значно зросла порівняно з попередніми виборами. За даними керуючого партнера агенції цифрових комунікацій PlusOne Максима Саваневського, за три місяці кандидати в президенти могли витратити близько 3-6 млн доларів на рекламу у популярному відеохостингу, пишуть журналісти LIGA.net.

Саваневський зазначає, що ця оцінка базується на інформації по кількох виборчих штабах. Однак цифри, які він дізнався, здаються йому "не дуже адекватними". За його словами, YouTube в Україні дає унікальну аудиторію для реклами, порівнянну з рекламними інструментами Facebook - 18 млн користувачів.

"Може бути, на 2-3 млн більше", - додає експерт.

Тим часом директор агентства мобільного маркетингу Lead9 Назар Гриник зазначає, що для того, щоб запустити рекламу по всьому охопленню YouTube (його він оцінює у 17 млн), необхідно тільки для першого кроку близько 85 тисяч доларів.

"Для розкрутки реклами в YouTube політик накшталт Юлії Тимошенко повинен витратити мінімум 100-200 тисяч доларів, щоб за кілька місяців покрити всю аудиторію відео-сервісу", - уточнює Гриник. Це без урахування створення роликів і тільки на стартовий період.

За його спостереженнями, Тимошенко витратилася на рекламу в YouTube більше за інших кандидатів. Це підтверджують і дані дослідницької компанії Factum Group. У лідера "Батьківщини" найширше рекламне охоплення аудиторії з вересня по березень - 28%. За нею йде Андрій Садовий з показником охоплення 19%. Третє місце – реклама Петра Порошенка - 9%. На четвертому місці з показником 6% перебуває кандидат від "Свободи" Руслан Кошулинський.

Крім розміщення реклами на YouTube кандидати в президенти також розвивали власні канали. Анатолій Гриценко і Юлія Тимошенко створили канали в 2009 році. Петро Порошенко почав розвивати свій канал у 2014-му, після того, як став главою України. Володимир Зеленський з'явився на YouTube наприкінці січня цього року.

У Порошенка контент каналу такий: його виступи та виступи союзників президента. Більшість опублікованих відео мають до 5 тисяч переглядів. Найбільше набирають такі відео як "Новорічне привітання" – (2,4 млн переглядів) або декілька відео по темі отримання Томосу і створення ПЦУ (близько 500 тисяч переглядів).

На каналі Тимошенко середній показник переглядів більше, ніж у Порошенка. Мінімальна кількість близько 12 тисяч, ролик "Як зменшити ціну на газ вдвічі" набрав 3,2 млн переглядів. На каналі викладають виступи Тимошенко та інших політиків, а також агітацію.

На каналі Зеленського зараз всього 29 відео, але вони набирають мінімум 100 тисяч переглядів. В середньому - близько 400 тисяч. Публікуються тематичні відео та агітація відвідування виборів.

На каналі Гриценка опубліковано 1250 відеороликів. За останні місяці відео набирають переважно до 5 тисяч переглядів. Контент каналу: виступи політика та його соратників.

Видання зазначає, що YouTube-стратегії кандидатів помітно відрізняються. Команда Тимошенко намагалася дістати якомога більше рекламних обхватів за гроші, а Зеленський у стислі терміни вкладав у власний контент та розкрутку акаунту. Гриценко і Порошенко не концентрувалися на просуванні у YouTube.

Раніше рух "ЧЕСНО" проаналізував обсяги та вартість політичної реклами на ТБ у січні і лютому. Юлія Тимошенко є лідером за вартістю своєї телереклами, на яку вона витратила 78,9 млн гривень, переважно за покази у прайм-таймі. Тим часом найбільше показів на телебаченні в іншого кандидата - Юрія Бойка - 2695 разів.

Вибори президента України відбудуться вже зовсім скоро, до 31 березня залишається менше тижня. Свої кандидатури для участі у виборах висунули 39 кандидатів.

Слідкуйте за перебігом подій у спецпроекті DT.UA Вибори-2019.