UA / RU
Підтримати ZN.ua

Запровадження на місцевих виборах партійної монополії на висування кандидатів не виправдалось – Український інститут майбутнього

За словами Попова, гендерні квоти під час формування списків  часто заповнювалися формально.

Запровадження партійної монополії на висування кандидатів у громадах чисельністю від 10 тисяч виборців себе не виправдало. Наслідком  цього стали торгівля франшизами партій, відмова частини активістів громад від балотування і загальна профанація партійного будівництва. Про це у статті пише експерт Українського інституту майбутнього Ігор Попов.

«Варто або надати право балотуватися спискам незалежних кандидатів, або дозволити самовисування з відповідною зміною типу системи у громадах чисельністю до 75 чи 90 тисяч виборців», - зазначає автор.

За його словами, гендерні квоти під час формування списків  часто заповнювалися формально.

«Частина жінок-кандидаток подала на реєстрацію неповні комплекти документів і відтак  була виключена зі списків. Крім того,  є ризик їх відмови від мандатів після оголошення результатів виборів. Цієї  проблеми  юридичними методами не вирішити, тому треба  готувати кадровий резерв заздалегідь до виборів. Проте  слід  конкретизувати час підтвердження гендерних квот: на момент висування, подачі документів, реєстрації, присутності у бюлетені чи у фракції», - уточнює Попов.

Зазначається, що в багатьох містах і областях перемогу або значимий результат отримали локальні партії, у яких немає ідеологічної програми та чіткої орієнтації на особу місцевого мера чи популярного політика.

«Кваліфікаційні вимоги для партій мають бути переглянуті, щоб запобігти    можливим проявам сепаратизму. А поки що центральна влада стоїть перед викликом вибудовування нової системи відносин із неофеодальними партіями – правлячими силами на своїх територіях», - пише експерт Українського інституту майбутнього.

Читайте також: В "Слузі народу" прогнозують весняні довибори в парламент

Місцеві вибори 2020 року пройшли в умовах епідемії коронавірусу, нової виборчої системи, децентралізації та президентського опитування. Вибори відбулися, проте швидкий аналіз практики застосування основних нововведень виборчого законодавства має стати базою для вдосконалення Виборчого кодексу і суміжних законів. Звести єдину статистику результатів і проблем місцевих виборів на цей час  не видається можливим. Аналізує цьогорічні місцеві вибори експерт Українського інституту майбутнього Ігор Попов у статті «Місцеві вибори-2020: робота над помилками».