UA / RU
Підтримати ZN.ua

Влада має намір легітимізувати скупку голосів на президентських виборах

З потенційно лояльними виборцями планують укладати договори про "надання агітаційних послуг кандидатові", згідно з яким їм будуть перераховуватися гроші.

За даними джерел ZN.UA у штабі Партії регіонів, напередодні президентських виборів 2015 року влада робить ставку на програму "Агітатор". Джерела стверджують, що її прообраз був розроблений і успішно застосовувався в Україні. Зокрема, на окрузі Василя Хмельницького, а згодом - і афілійованого з ним проекту "Громадський актив Києва". Модель була вдосконалена російськими політтехнологами і взята на озброєння штабом Андрія Клюєва. Суть програми - не просто у масштабній скупці голосів, а в легітимізації цього процесу.

За даними ZN.UA, з літа 2013 р. відбувається накопичення коштів на рахунках, відкритих місцевими організаціями партії влади. Фермери, імпортери, торгові підприємства роблять вимушені відрахування в ці фонди.

Кошти накопичуються для укладення договорів з людьми, в чиї обов'язки буде входити агітація за кандидата в президенти. Таким чином планується укласти майже 34 тисячі відкритих, законних, з відкриттям рахунків і банківських карток, договорів - по одній ключовій людині на кожну виборчу дільницю. Головний агітатор укладає такі ж договори з активістами з будинків, розташованих на дільниці. Разом вони складають реєстр лояльних і потенційно лояльних виборців, з якими, в свою чергу, укладають такий же відкритий договір на надання агітаційних послуг кандидату.

Вартість цього проекту і його розмах будуть залежати від двох чинників. По-перше, від того, скільки грошей на це вдасться скроїти з державної кишені або не шкода буде витягнути з особистого. Спочатку передбачалося, що оплата рядового агітатора, читай - виборця, буде розбита на чотири транші по 400 грн в одному - три виплати щомісячно до виборів, і остання - після підрахунку результатів. Ця сума може бути скоригована. По-друге, остаточно не вирішено: виплати повинні проводиться тільки тим, хто голосує за гроші, або ж стійким прихильникам теж? У другому випадку мова може йти про півтора десятки мільйонів виборців, здатних Януковичу перемогти і допомогти штабу освоїти бюджет.

Подробиці читайте в свіжому номері "Дзеркала тижня. Україна" у статті Юлії Мостової "Час бою". !zn

Читайте також:

Євромайдан мобілізував електорат Януковича

Більше третини українців визнали Януковича розчаруванням року

Черговий соцопитування підтвердив перемогу опозиційного кандидата на президентських виборах