UA / RU
Підтримати ZN.ua

Україна стане пріоритетною для ЄС в новій мережі постачання продукції — Стефанішина

До 2050 року Євросоюз має намір вдвічі наростити обсяги вантажних перевезень саме залізницею. 

14 грудня Єврокомісія оголосить про оновлення стратегічної мережі маршрутів та ланцюжків постачання продукції до країн Євросоюзу, - про це ZN.UA повідомила віцепрем'єрка з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Ольга Стефанішина.

За її словами, мережа TEN-T (Trans-European Network Transport) - це визнані і підтверджені маршрути для транспортування продукції - залізничні, дорожні і повітряні. І вони будуть змінюватися з огляду на вимоги "Зеленого курсу", якого країни ЄС взялися реалізовувати, щоб знизити викиди парникових газів і зробити ЄС кліматично нейтральним до 2050 року.

"Старт оновлення цих маршрутів буде анонсований 14 грудня. Але паралельно з цим минулого тижня Єврокомісія анонсувала запуск стратегії Global Gateway. Ця стратегія покликана зміцнити ланцюжки постачання і головне - скоротити їх. Тому ми тут якраз є пріоритетною країною з точки зору скорочення відстаней для транспортування продукції і розміщення кліматично нейтральних виробництв на території України", - зазначила Стефанішина.

Вона додала, що наразі популярними в ЄС є тренди з перенесення виробництв в Україну для того, щоб було ближче і легше постачати продукцію в країни східної частини Євросоюзу.

Вона також підкреслила, що усі ці зміни відбуваються в рамках нової європейської стратегії сталої і розумної мобільності (Sustainable and Smart Mobility Strategy). Стратегія передбачає не лише скорочення відстаней доставки продукції, а й системного витіснення автомобільного транспорту залізничним. За словами Стефанішиної, до 2050 року Євросоюз має намір вдвічі наростити обсяги вантажних перевезень саме залізницею по усіх країнах союзу, а також в втричі збільшити перевезення пасажирів швидкісними залізничними маршрутами. Орієнтир на залізницю був озвучений на глобальній кліматичній конференції ООН у Глазго в листопаді поточного року. За даними досліджень, оприлюднених у Глазго, кожна тонна вантажу, перевезена залізницею, на 76% чистіша за обсягами викидів парникових газів, ніж при перевезенні вантажівками.

"У нас наразі основним транспортом, який доставляє продукцію до країн ЄС є автотранспорт. Пріоритизація залізничних перевезень означатиме для нас - стимулювання великого будівництва у сфері залізниці. І це вже було анонсовано. А також це означатиме - включення українських залізничних шляхів, які відповідають європейським стандартам, в мережу TEN-T. Тобто Україна в розумінні логістичних маршрутів фактично стає частиною Євросоюзу. Ми вже подали запит на включення деяких залізничних маршрутів України до мережі TEN-T, а також включення річок Дніпро і Південний Буг до цієї мережі", - зазначила віцепрем'єрка.

Читайте також: Економічний паспорт: Стефанчук оцінив шанси розглянути законопроєкт до кінця року

Стефанішина нагадала, що в країнах ЄС є практика стимулювання податковими пільгами вантажовласників, які транспортують свої товари залізницею. За її словами, Україна теж запроваджуватиме у себе подібні практики, щоб створити додатковий стимул для переходу вантажного трафіку з автомобільного на екологічніший залізничний транспорт.