UA / RU
Підтримати ZN.ua

Створення Конгресу місцевих і регіональних влад при президентові – важіль для тиску на місцеве самоврядування – Слобожан

Не можна об'єднати місцеве самоврядування зверху.

Оточення президента Володимира Зеленського рапортує про налагодження діалогу з регіонами. І в якийсь момент діалог Центру і регіонів дійсно був інтенсивним, визнає виконавчий директор Асоціації міст України Олександр Слобожан.

«Так, у певний момент, коли був розквіт «корони» й тарифна криза, комунікація з ОПУ була інтенсивною. Результатом став меморандум про непідвищення ціни на газ, а також про визнання урядом усіх боргів перед комунальними підприємствами. Що важливо», - зазначає він у розмові з редакторкою відділу політики ZN.UA Інною Ведерніковою.

Створенням Конгресу місцевих і регіональних влад, за заявою міністра розвитку громад і територій Олексія Чернишова, президент вирішив вести діалог з усіма асоціаціями і налагодити міцний діалог з місцевим самоврядуванням. А його оточення, на думку Слобожана, намагається розмити в загальному потоці найсильніший їхній голос.

«Багато хто закидає нам, мовляв, це вам за те, що ви не змогли об'єднатися з іншими асоціаціями. Але в будь-якому випадку не можна об'єднати місцеве самоврядування зверху», - додає Слобожан.

Голова Офісу президента Андрій Єрмак закликав зупинити вічний кругообіг радий. Але чи так вже просто втілити бажане в життя?

«Якщо відкрити указ про створення Конгресу, внизу пункт: «Вважати таким, що втратив силу, указ про створення Ради розвитку громад і територій». А в тому указі вважати, що втратив силу указ Порошенка про створення Ради регіонального розвитку. І таке інше… Розумієте?», - пояснює він.

Виходить, що жодна нова назва не змінює суті. Ба більше, згідно з Конституцією, Конгрес - це консультативно-дорадчий орган при президентові. І навіть його створення, за словами виконавчого директора АМУ, саме по собі вже тиск на місцеве самоврядування. Західні партнери України, попри поганий переклад, одразу дали владі відповідний сигнал.

«Положення про Конгрес ми ще не бачили, але достатньо і оголошеного складу президії: президент, прем’єр-міністр, голова ВРУ, голова ОПУ, заступник голови ОПУ, представник президента в парламенті й по два представники двох палат. Палати регіональних влад (від неї – голова ОДА й обласної ради) і палати громад (де обов’язково – голова РДА або районної ради й один мер). Де-факто на всю президію Конгресу – один мер», - підсумовує директор АМУ.

Читайте також: Разумков підписав законопроєкт про діяльність органів місцевого самоврядування та районних держадміністрацій

Асоціація міст України (АМУ) об'єднує 929 громад, в яких живе понад 85% населення країни. Вона стала одним зі стейкхолдерів децентралізації, перебуваючи одночасно в статусі суб'єкта та об'єкта реформи.

Однак для чого так наполегливо згуртовується місцеве самоврядування? Чим керується Київ, продовжуючи «кошмарити» мерів силовиками? Чому на фінансовій децентралізації у 2022 році можна поставити хрест? Навіщо громадам потрібні 80% прибуткового податку фізичних осіб (ППФО) і на яких умовах? З якої причини тільки суд може стати реальним «префектом» на місцях? Звідки взявся фейковий законопроєкт про місцеве самоврядування народного депутата Гуріна, та інтереси яких забудовників лобіює цей законопроект? Хто насправді готує проєкт змін до Конституції і чому ОПУ збрехав про підписаний протокол з асоціаціями?

Читайте в інтерв'ю Інни Ведернікової з Олександром Слобожаном «Перед президентом розігрують ілюзію хорошої комунікації з місцевим самоврядуванням».