Росія звинуватила поляків у катастрофі під Смоленськом
Міждержавна авіаційна комісія (МАК), що контролюється російською владою, поклала основну провину за катастрофу літака екс-президента Польщі Леха Качиньського під Смоленськом на поляків. Про це пише Gazeta Wyborcza з посиланням на джерело.
Міждержавна авіаційна комісія (МАК), що контролюється російською владою, поклала основну провину за катастрофу літака екс-президента Польщі Леха Качиньського під Смоленськом на поляків. Про це пише Gazeta Wyborcza з посиланням на джерело.«Від імені, близького до російського слідства в Москві, ми почули, що МАК поклала основну провину на польську сторону, у тому числі на пілотів, а дії росіян (зокрема, контролерів) не стали однією з причин катастрофи», - написало видання.
За даними газети, переданий вчора росіянами полякам рапорт причин катастрофи містить запис роботи обладнання і розмов диспетчерів Смоленського аеродрому, про які раніше просила, але не отримувала, польська сторона.
Окрім цього, він містить результати тестового польоту, що виконаний над аеродромом після катастрофи, аби перевірити справність навігаційного обладнання, чого домагалися поляки.
«Раніше (представник Польщі в МАК Едмунт) Кліх - також в офіційних листах - заявляв застереження, в тому числі про те, що польським фахівцям не дозволено брати участь в тестовому польоті аеродрому "Северное", а висновки щодо цього польоту викликали зауваження поляків», - написала газета.
Нагадаємо, 20 жовтня МАК передала в Москві проект рапорту причин Смоленської катастрофи, яка 10 квітня забрала життя 96 громадян Польщі, в тому числі, екс-президента Леха Качиньського.
Поляки мають 60 днів на те, щоб висловити свої зауваження до документа, після чого свою позицію до їхніх зауважень мають подати росіяни, і тільки після цього буде оприлюднена остаточна версія документа.
У попередньому - оприлюдненому у травні - рапорті причин катастрофи МАК опосередковано назвала помилку пілотів, які спробували посадити літак, незважаючи на сильний туман. У той же час, частина фахівців вважає причиною катастрофи неправильно надані дані екіпажу диспетчером Смоленського аеродрому, через які літак опинився над самою землею на майже кілометр ближче від початку злітно-посадкової смуги.
Згідно з однією з версій, причиною неправильних даних може бути похибка застарілого радара аеродрому, сертифікацію якого проводить МАК.
10 квітня 2010 польська делегація на чолі з президентом Лехом Качиньським летіла до Смоленська для участі в траурних заходах у Катині на місці поховання жертв сталінських репресій на президентському літаку Ту-154М 1990 року випуску. Літак зазнав аварії, загинули всі 96 пасажирів і членів екіпажу. Згідно з попередніми даними, катастрофа сталася через погану видимість.
У середині травня було оголошено, що Міждержавний авіаційний комітет завершив розшифровку бортових самописців літака. У комітеті виключили теракт, вибух або пожежу як одну з причин авіакатастрофи. На початку червня стенограма записів чорних ящиків президентського літака була оприлюднена на сайті МВС Польщі.
За даними польських ЗМІ, на пілотів президентського лайнера чинився тиск. У момент катастрофи Ту-154, як писала раніше преса, в кабіні пілотів перебував голова польських ВПС Анджей Блазік і директор дипломатичного протоколу Міністерства закордонних справ Маріуш Казана.
Брат загиблого президента Ярослав Качиньський раніше заявив, що в катастрофі Ту-154 винен уряд Польщі.