UA / RU
Підтримати ZN.ua

Рада відсторонила Разумкова від ведення пленарних засідань

За даними ZN.UA, голосувати за відставку Разумкова з посади спікера депутати хочуть в четвер під час позачергового засідання.

Народні депутати відсторонили спікера Дмитра Разумкова від ведення пленарних засідань. Таке рішення підтримали 240 депутатів.

Фракції голосували так:

Заяву щодо відсторонення Разумкова від ведення засідань на два дні подали фракція "Слуга народу", та групи "За майбутнє" і "Довіра".

За даними ZN.UA, у четвер, 7 жовтня, планується проведення двох позачергових засідань. Одне з них стосуватиметься пенсійного забезпечення та соціальної підтримки, інше - відставки Разумкова з посади голови Верховної Ради. За погодженим у Трускавці планом, очолити парламент має Руслан Стефанчук - чинний перший віцеспікер, а його місце займе перший заступник голови фракції СН Олександр Корнієнко. При цьому питання кадрових ротацій серед керівництва парламентських комітетів вирішили перенести на наступний тиждень.

Зазначимо, що згідно з регламентом Верховної Ради, перед відставкою спікера Рахункова палата має провести аудит виконання кошторису парламенту в поточному році. Після чого голова парламенту має підготувати звіт щодо своєї роботи та виконання кошторису, а також надати його депутатам не пізніше ніж за два дні до розгляду відставки.

Читайте також: Перерва у засіданні Ради: очільники фракцій вирішили вносити у порядок денний питання про відставку Разумкова

На з'їзді фракції в Трускавці 2 жовтня «слуги народу» проголосували за початок процедури відкликання Разумкова з посади голови парламенту. Президент Володимир Зеленський назвав питання відставки або збереження на посаді спікера «внутрішньофракційним». Щоправда, за словами Разумкова, фракція «Слуга народу» відмовилася з ним зустрітися та обговорити ініціативу щодо відставки.

Своїм «вільнодумством» і неготовністю порушувати регламент за вказівкою згори спікер дратував Банкову. Останньою краплею став закон про деолігархізацію. Зокрема, Разумков критикував документ за норму, що дозволяє формувати реєстр рішенням «ручної» Ради нацбезпеки та оборони, вказував на правові колізії у ньому і відправив на розгляд Венеціанської комісії.

Що насправді будує Зеленський, який зосереджує у своїх руках абсолютну владу? Наскільки міцною є така конструкція? Які ризики несе для держави? Читайте в матеріалах Інни Ведернікової «За законом прайду. Як Зеленський вирішує кадрове питання» і «Картковий будиночок Зе! Підсумки сезону» у ZN.UA.