Верховна Рада прийняла в другому читанні законопроект №2285-д "Про державне регулювання діяльності з організації та проведення азартних ігор". За документ проголосували 248 депутатів.
Так, депутати з "Слуги народу" віддали 224 голоси "за", з ОПЗЖ - 0, з "Європейською солідарності" - 0, з "Батьківщини" - 0, з партії "За майбутнє" - 4, з "Голосу" - 0 , з "Довіри" - 18, позафракційні - 2.
У свою чергу парламентський комітет з питань фінансів і митної політики схвалив законопроект і рекомендував Верховній Раді прийняти документ.
Згідно з текстом законопроекту, в Україні дозволяється організовувати і проводити такі види діяльності в сфері організації та проведення азартних ігор:
1) організація та проведення азартних ігор у гральних закладах казино;
2) організація та проведення азартних ігор казино в мережі інтернет;
3) організація та проведення букмекерської діяльності в букмекерських пунктах і в мережі інтернет;
4) організація та проведення азартних ігор у залах ігрових автоматів;
5) організація та проведення азартних ігор в покер в мережі інтернет.
Здійснювати зазначену діяльність можна при наявності у суб'єкта господарювання відповідної ліцензії. При цьому обладнання повинно бути сертифіковане і підключено до Державної системи онлайн-моніторингу грального обладнання та онлайн-системи організаторів азартних ігор.
Крім того, закон забороняє:
1) проводити азартні ігри і розміщувати гральні заклади на тимчасово окупованій території;
2) організовувати і проводити азартні ігри особам, які не отримали ліцензію на здійснення відповідної діяльності;
3) організовувати і проводити азартні ігри, які не відповідають вимогам цього закону, а також за межами гральних закладів (крім азартних ігор, що проводяться в інтернеті);
4) проводити азартні ігри без використання онлайн-системи організатора азартних ігор, пов'язаної каналами зв'язку з Державною системою онлайн-моніторингу;
5) використовувати несертифіковане ігрове обладнання для проведення азартних ігор, у випадках, коли Уповноваженим органом встановлено вимогу щодо сертифікації такого обладнання.
Держрегулювання у сфері організації і проведення азартних ігор здійснюється Верховною Радою, Кабінетом міністрів, Комісією з регулювання азартних ігор і лотерей та іншими органами державної влади в межах їх повноважень, визначених Конституцією і законами України.
Організаторами азартних ігор можуть бути виключно юридична особа-резидент України:
1) утворений і діє на території України в установленому законом порядку, основним видом діяльності якого є організація і проведення азартних ігор;
2) статутний (складений) капітал якого сформований на суму не менше 30 млн грн, при цьому більший розмір статутного капіталу може бути сформований за рахунок цінних паперів, іншого майна та майнових прав;
3) статутний капітал якого не може бути сформований за рахунок бюджетних коштів (крім випадку формування статутного (складеного) капіталу особи, яка має у власності іподром і який планує здійснювати дыяльнысть з організації і проведенню парі тоталізатора на такому іподромі). Не допускається формування статутного капіталу за рахунок коштів, джерела походження яких неможливо підтвердити на підставі офіційних документів або їх копій, завірених у встановленому порядку;
4) у керівників, головного бухгалтера, власників істотної участі та кінцевих бенефіціарів якого є бездоганна ділова репутація і вони не є громадянами країни, визнаної державою-окупантом і (або) визнаною державою-агресором по відношенню до України;
5) не має у складі учасників (акціонерів) органів місцевого самоврядування або юросіб, внесених до реєстру неприбуткових організацій і установ;
6) не є особою, прямо чи посередньо резидентами іноземної держави, визнаної відповідно до закону державою-окупантом і (або) державою-агресором по відношенню до України або діє в їх інтересах;
7) кінцеві бенефіціари якої не є резидентами іноземної держави, визнаної державою-окупантом і (або) державою-агресором по відношенню до України;
8) учасники (акціонери) якої не є кінцевими бенефіціарами резидента іноземної держави, визнаної державою-окупантом і (або) державою-агресором по відношенню до України;
9) який володіє прямо або побічно будь часткою резидента іноземної держави, держави, визнаної в державою-окупантом і (або) державою-агресором по відношенню до України;
10) не має серед учасників юридичних осіб, зареєстрованих в країнах, внесених FATF до переліку країн, які не співпрацюють або співпрацюють неналежним чином в сфері запобігання та протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення;
11) відповідної іншим встановленим цим Законом вимогам.
При цьому заборонено бути організаторами азартних ігор:
1) банкам та іншим фінансовим установам;
2) підприємствам, установам і організаціям, включеним до реєстру неприбуткових організацій і установ;
3) юридичним особам, яким за рішенням суду, що набрало законної сили, заборонено займатися організацією і проведенням азартних ігор.
У свою чергу організатор азартних ігор зобов'язаний оформити цільової банківський депозит або банківську гарантію здійснення виплати виграшів на суму 7 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня поточного року.
Співробітником організатора азартних ігор можна стати тільки після досягнення 21 року.
Серед іншого, організатори азартних ігор повинні забезпечити ідентифікацію гравця і відвідувача грального закладу. Те ж саме стосується гравців в інтернеті.
Організатори не повинні допускати до участі в іграх тих, кому обмежений доступ до них, а також тих, у кого виражена залежність (лудоманія).
Також організатори повинні утриматися від надання гравцям будь-яких бонусних виплат, подарунків і (або) надання товарів (послуг) в будь-якій формі; використання інших видів заохочення, надання яких прямо або побічно обумовлено настанням факту програшу гравця у відповідній азартній грі.
Також в тексті закону йдеться про те, що гравцями не можуть бути:
1) недієздатні та обмежено-дієздатні особи;
2) особи, які не досягли 21 року;
3) особи, які, згідно із законодавством, мають відповідні обмеження;
4) особи, які перебувають в стані наркотичного або алкогольного сп'яніння;
5) особи визнані адміністрацією закладу небажаними;
6) особи, внесені до Реєстру осіб, яким обмежений доступ до гральних закладів і (або) участь в азартних іграх.
Нагадаємо, 30 червня Верховна Рада почала розглядати законопроект №2285-д про державне регулювання діяльності з організації та проведення азартних ігор. У першому читанні депутати ухвалили законопроект в січні цього року. До другого читання депутати зареєстрували 3445 поправок. У другому читанні документ мали розглядати минулого тижня, проте розгляд перенесли.
У свою чергу Сергій Следзь зазначив в своїй статті для ZN.UA, що законопроект №2285-д "Про державне регулювання діяльності з організації та проведення азартних ігор" може не легалізувати гральний бізнес, а навпаки перетворити Україну на майданчик з відмивання грошей.
Закон про легалізацію грального бізнесу вступає в силу з моменту його прийняття. Однак встановити контроль над організаторами такого бізнесу в Україні зможуть тільки тоді, коли запрацює система онлайн-моніторингу. А її запуск може тривати до двох років.
Детальніше читайте в статті Сергія Следзя "Замість легалізації - неконтрольована" ігорка".