UA / RU
Підтримати ZN.ua

Рада хоче заборонити дискримінаційну рекламу

Народні депутати ухвалили у першому читанні відповідний законопроєкт.

Верховна Рада ухвалила за основу законопроєкт №3427 «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» щодо протидії дискримінації за ознакою статі». Документ підтримали 266 народних депутатів.

«Головною метою законопроєкту є протидія дискримінації за ознакою статі у сфері реклами та захист прав споживачів реклами, шляхом уточнення положень чинного Закону України «Про рекламу» та посилення відповідальності за порушення його вимог», - йдеться у пояснювальній записці.

Документ пропонує визначити поняття «дискримінаційна реклама» та «дискримінаційна реклама за ознакою статі». Також проєкт закону передбачає посилення відповідальності за порушення законодавства про рекламу. Документ посилює захист прав споживачів.

Так, згідно із законопроєктом, «дискримінаційна реклама» – це реклама, яка вміщує чи використовує твердження або зображення, які є дискримінаційними за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками щодо особи або групи осіб, а також такі, що дискредитують товари інших осіб.

Водночас «дискримінаційна реклама за ознакою статі» – це реклама, яка:

Документ пропонує заборонити дискримінаційну рекламу. Крім того, в проєкті закону йдеться про те, що відповідальність за таку рекламу несе рекламодавець.

Читайте також: Найчастіше в Україні стикаються з дискримінацією за віком, інвалідністю та сексуальною орієнтацією – опитування

Раніше у Верховній Раді зареєстрували законопроєкт №4599 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо встановлення відповідальності за прояви сексизму у суспільстві».

Серед іншого, у документі йдеться про встановлення адмінвідповідальності та строки накладення адмінстягнення у разі прояву сексизму. Крім того, документ пропонує наділити Нацполіцію повноваженнями, які б дозволили здійснення адміністративного затримання особи, що вчинила адмінправопорушення.