UA / RU
Підтримати ZN.ua

Прийнятий Радою законопроект про локалізацію не відповідає Угоді про асоціацію з ЄС – Шмигаль

Уряд буде наполягати на спільній з депутатами редакції закону.

Прийнятий Верховною Радою України у першому читанні законопроект про локалізацію, спрямований на розвиток машинобудування, у чинній редакції не відповідає деякими параметрами Угоди про асоціацію України і Європейським союзом. Про це заявив прем'єр-міністр Денис Шмигаль під час свого візиту в Брюссель.

"Закон прийнятий в першому читанні. Він є досить жорстким для мене, наших міжнародних партнерів. Він досить цікавий для нашої промисловості і економіки", - сказав він, зазначивши, що на даний момент завдання влади - знайти "золоту середину" для того, щоб підтримати власну економіку під час кризи, але, в той же час, не порушити міжнародні угоди, які вже підписані.

За словами прем'єр-міністра, досягти компромісу в даному випадку можна. Крім того, міжнародні партнери, за словами Шмигаля, абсолютно спокійно це сприймають.

В уряді впевнені, що мова про жорстку локалізацію йти не може. Можливо лише використання нецінових критеріїв у розмірі 30% при проведенні державних закупівель, які будуть давати якісь преференції для товарів, що мають складову українського виробництва.

"В чинній редакції він (закон про локалізацію - ред.) не відповідає деяким параметрам Угоди про асоціацію, тому уряд буде наполягати на тому, щоб ми відредагували редакцію спільно з депутатами так, щоб вона не порушувала наших міжнародних угод, і не тільки про асоціацію", - резюмував Шмигаль.

Читайте також: "Локалізація" в держзакупівлях прискорить зростання ВВП на 3,9%

Нагадаємо, 21 липня Верховна Рада в першому читанні ухвалила проект закону №3739 "Про внесення змін до закону України "Про публічні закупівлі" щодо створення передумов для сталого розвитку та модернізації вітчизняної промисловості".  «За» проголосували 248 народних депутатів.

Даний законопроект не сумісний з міжнародними обов’язками України, оскільки в угоді про Асоціацію є спеціальна глава, яка присвячується державним закупівлям. Недискримінаційність є одним з принципів цієї глави. Окремо зазначено, що опис робіт, товарів і послуг не повинен містити конкретного місця походження (крім випадків, коли це обґрунтовується предметом контракту) і умови заснування учасників тендерів у тій же країні, що і замовник.

Що стосується обмеження кола учасників, то воно допускається тільки на конкурентній основі і лише на основі об'єктивних факторів, а саме досвіду роботи на ринку, масштабу діяльності учасника, наявності у нього відповідної інфраструктури, технічного потенціалу та інше. 

Парламентарії розпочали розгляд законопроєкту про «локалізацію». Пояснюємо, про що йдеться та чи вигідно Україні купувати українське в матеріалі Ігоря Гужви "Локалізуймося, бо ми того варті".