UA / RU
Підтримати ZN.ua

Правила дорожнього руху будуть переписані

Українських автомобілістів чекають серйозні зміни. Ці зміни назрівали вже давно, і в даний момент над їхньою підготовкою працюють у Державтоінспекції, Держкомпідприємництва, Мінтрансі та інших профільних і зацікавлених органах.

Українських автомобілістів чекають серйозні зміни. Ці зміни назрівали вже давно, і в даний момент над їхньою підготовкою працюють у Державтоінспекції, Держкомпідприємництва, Мінтрансі та інших профільних і зацікавлених органах.

Реформи торкнуться не тільки штрафів або якихось інших окремих положень Правил дорожнього руху. Змінам піддадуться практично всі сфери експлуатації автомобіля. Нові ініціативи влади торкнуться як документальних, так і технічних моментів в житті автовласників. Реформувати планується проходження техогляду, транспортний збір, процедуру реєстрації/перереєстрації автомобіля, правил дорожнього руху. І навіть ступінь тонування скла не залишиться без уваги ДАІ.

Не так давно на офіційному сайті ДАІ МВС України з'явилася нова версія проекту Правил дорожнього руху. Це вже друга, але ще не остаточна редакція прийдешніх змін.

Так, у проекті з'явився пункт, який вимагає від водія у випадку зупинки автомобіля співробітником ДАІ вийти з машини на тротуар чи узбіччя, при цьому «не створюючи загрози для себе та інших учасників дорожнього руху». Зараз в Україні водій має повне право не виходити з авто на вимогу співробітника міліції. І це загальносвітова практика.

Є також ініціатива відстороняти від керування транспортними засобами водіїв, які перебувають у хворобливому чи стомленому стані. За аналогією з водіями, які перебувають в стані алкогольного або наркотичного сп'яніння або під дією медпрепаратів, які знижують швидкість реакції.

Про те, як йдуть справи з передбачуваними нововведеннями, розповів начальник відділу вивчення проблем безпеки дорожнього руху при ДАІ Олексій Балдін. Зокрема він повідомив, що підготовку нової редакції правил дорожнього руху закінчили всього кілька днів тому. Зараз попереду третій тур громадського обговорення. Це вже буде не зведена таблиця можливих змін, а повноцінний проект нових Правил.

За його словами, очікується, що наступного тижня або трохи пізніше нова редакція правил дорожнього руху буде опублікована на сайті ДАІ. Ввести в дію нові правила передбачається у 2011 році.

«Варто зазначити, що принциповим моментом є те, що в нових правилах повністю переглянутий порядок викладу матеріалу. У діючих він був оформлений хаотично - шматками і суцільним потоком. Зараз ми розбиваємо правила на сім частин, включаючи додатки. Тепер вони викладені у форматі «від загального - до конкретного», - сказав Балдін.

Він також зазначив, що якщо порівнювати нинішні ПДР з новими, то різниця складе десь 40%. «Тобто, 40% всіх положень чинних правил зазнали в тій чи іншій мірі змін. Це або зміна формулювань, або уточнення вимог, або ж принципова зміна якогось підходу», - додав фахівець.

Чи не найбільш радикальні нововведення в українських водіїв асоціюються з головою Держкомпідприємництва Михайлом Бродським. Саме йому належать ініціативи скасувати транспортний збір і проходження державного техогляду.

«Ми в Податковому кодексі зняли транспортний збір, тільки залишили при першій покупці, і все. Не буде транспортних зборів щорічних, треба буде це прив'язувати до техогляду. Це - перший крок до того, щоб техогляд вивести повністю з міліції і передати приватникам - нехай вони це роблять під свою відповідальність. Ніяких, до речі, страхових компаній там також не буде», - заявив Бродський.

Також він виступив з низкою ініціатив щодо можливого скасування державного техогляду або спрощення процедури його проходження для легкових автомобілів. Зокрема, було досягнуто домовленості з ДАІ щодо створення робочої групи, яка вивчить можливість оптимізації процедури техогляду. Група вивчає можливість передачі контролю над ТО страховим компаніям, а також включення транспортного збору у вартість пального. Керівництво ДАІ вже заявило про готовність передати право проведення ТО страховим компаніям.

Одним із найболючіших нововведень для власників авто може стати чергове підвищення штрафів за порушення правил дорожнього руху. У цьому питанні Державтоінспекція налаштована дуже рішуче і зараз готує пропозиції.

За словами джерел у ДАІ, як покарання за «п'яну їзду» можуть ввести штраф у 15 тисяч гривень (зараз - від 2550 до 3400 гривень). Штрафи за перевищення швидкості на 40-60 км/годину можуть скласти 7-8 тисяч гривень, а за порушення правил дорожнього руху на переїздах хочуть відбирати права.

За матеріалами: ЛІГАБізнесІнформ