UA / RU
Підтримати ZN.ua

Польща відмовилася прийняти доповідь МАК про загибель Качиньського

Прем'єр-міністр країни Дональд Туск заявив, що проект звіту про катастрофу президентського літака під Смоленськом, переданий Польщі Міждержавним авіаційним комітетом (МАК), є неприйнятним.

Прем'єр-міністр країни Дональд Туск заявив, що проект звіту про катастрофу президентського літака під Смоленськом, переданий Польщі Міждержавним авіаційним комітетом (МАК), є неприйнятним.На думку польської сторони, наданий МАК документ містить помилки, і деякі його висновки не підкріплені дослідженнями. «Я не кажу, що документ бреше, однак хотілося б побачити належні докази», - заявив прем'єр-міністр. Політик обмовився, що мова йде лише про деякі положення документа і підкреслив, що Польща поки що не давала оцінки звіту МАК в цілому. Нагадаємо, 14 грудня, польська сторона передала МАК всі свої зауваження у зв'язку з проектом звіту. Коментарі польської сторони налічували 150 сторінок. 20 жовтня МАК подала у Москві проект рапорту причин Смоленської катастрофи, яка 10 квітня забрала життя 96 громадян Польщі, в тому числі, екс-президента  Леха Качиньського. Поляки мають 60 днів на те, щоб висловити свої зауваження до документа, після чого свою позицію до їхніх зауважень повинні подати росіяни, і тільки після цього буде представлена остаточна версія документа, яка  буде оприлюднена. У попередньому — оприлюдненому у травні — рапорті причин катастрофи МАК опосередковано назвала помилку пілотів, які спробували посадити літак, незважаючи на сильний туман. У той же час, частина фахівців вважає причиною катастрофи неправильно подані дані екіпажу диспетчером Смоленського аеродрому, через які літак опинився над самою землею на майже кілометр ближче від початку злітно-посадкової смуги. Згідно з однією з версій, причиною неправильних даних може бути похибка застарілого радара аеродрому, сертифікацію якого проводить МАК. 10 квітня 2010 польська делегація на чолі з президентом Лехом Качиньським летіла до Смоленська для участі в траурних заходах у Катині на місці поховання жертв сталінських репресій на президентському літаку Ту-154М 1990 року випуску. Літак зазнав аварії, загинули всі 96 пасажирів і членів екіпажу. Згідно з попередніми даними, катастрофа сталася через погану видимість. У середині травня було оголошено, що Міждержавний авіаційний комітет завершив розшифровку бортових самописців літака. У комітеті виключили теракт, вибух або пожежу як одну з причин авіакатастрофи. На початку червня стенограма записів чорних ящиків президентського літака була оприлюднена на сайті МВС Польщі. За даними польських ЗМІ, на пілотів президентського лайнера чинився тиск. У момент катастрофи Ту-154, як писала раніше преса, в кабіні пілотів перебував голова польських ВПС Анджей Бласік і директор дипломатичного протоколу Міністерства закордонних справ Маріуш Казана. Брат загиблого президента Ярослав Качиньський раніше заявив, що в катастрофі Ту-154 винен уряд Польщі. Раніше повідомлялося, що Польща має намір провести ексгумацію тіл подружжя Качиньських у зв'язку з тим, що Росія погано провела ідентифікацію останків.

За матеріалами Lenta.ru