UA / RU
Підтримати ZN.ua

Під час передвиборчої кампанії кандидати в президенти витратили понад 1,2 млрд грн — КВУ

За словами глави КВУ, великі витрати на рекламу свідчать про низьку якість кампанії.

Кандидати в президенти, яких з початку було 44 особи, офіційно витратили понад 1,2 мільярди гривень, повідомив "Комітет виборців України". Найбільше із цих коштів пішло на використання засобів масової інформації. При цьому є й такі кандидати, які не витратили жодної копійки у рамках передвиборчої кампанії.

"44 кандидати на пост Президента України офіційно витратили 1 млрд. 273 млн. грн. Дані відповідно до проміжних фінансових звітів кандидатів про використання коштів виборчого фонду, оприлюднених на сайті ЦВК 25 березня. Більшість коштів кандидати витратили на використання ЗМІ. На це було спрямовано 853 млн. грн.", - повідомили в КВУ.

Зазначено, що у відсотковому відношенні найбільше коштів на рекламу в ЗМІ витратили Юрій Кармазін (100% всіх коштів витрачено на рекламу), Валентин Наливайченко (89%), Дмитро Добродомов (88%), Олександр Вілкул (87%), Юрій Бойко (85%) та Сергій Тарута (83%).

При цьому найбільше на всю рекламу витратили Петро Порошенко (251 млн. грн.), Юлія Тимошенко (118 млн.), Олександр Вілкул (97 млн.), Сергій Тарута (80 млн.), Володимир Зеленський (64 млн.), Олег Ляшко (59 млн.), Анатолій Гриценко (52 млн.). Юрій Бойко витратив на рекламу 39 млн., Олександр Шевченко – 34 млн., Руслан Кошулинський – 11 млн., Євгеній Мураєв – 11 млн., Андрій Садовий – 10 млн.

У той же час семеро кандидатів у президети поки що офіційно не здійснювали жодних витрат у рамках передвиборчої кампанії. Серед таких кандидатів Олександр Ващенко, Микола Габер, Дмитро Гнап, який зняв свою кандидатуру, Олександр Данилюк, Роман Насіров, Руслан Ригованов та Олександр Соловйов.

"Закон не встановлює обмежень щодо розміру виборчих фондів кандидатів, тому політики можуть витрачати будь-які суми. В результаті всі разом кандидати лише офіційно витратили 1,2 млрд. грн. Однак неофіційні витрати є ще більшими. Зокрема, традиційно в звітах не відображено витрати кандитатів на зарплати для агітаторів, членів комісій та спостерігачів. Щодо значних витрат на рекламу, то це свідчить про низьку якість кампанії. На рекламу було витрачено кожну другу гривню з виборчих фондів кандидатів, що є надмірною сумою. Законодавство деяких держав Європи (наприклад, Польщі) забороняє кандидатам витрачати на рекламу більше певного відсотка коштів або ж платна політична реклама взагалі є забороненою", - пояснив очільник КВУ Олексій Кошель.

Читайте також: На Одещині викрили "сітку" на користь одного з кандидатів у президенти

Як повідомлялося, Національне агентство з питань запобігання корупції проаналізувало проміжні фінансові звіти кандидатів на посаду президента України, повідомила прес-служба НАЗК. При цьому в 17-ти звітах зафіксовані порушення. Зокрема порушення знайшли у звітах Володимира Зеленського, Юлії Тимошенко, Юрія Бойка, Анатолія Гриценка.

Все, що потрібно знати про вибори в Україні в спецтемі DT.UA Вибори-2019:

Вибори президента України відбудуться вже зовсім скоро, до 31 березня залишається трохи менше тижня.

У статті для DT.UA правозахисниця Тетяна Дурнєва пише про те, що у разі другого туру виборів (21 квітня) часу на процедуру зміни місця голосування залишиться критично мало. І якщо дату кінцевого терміну прийому заяв можна назвати вже зараз (до 15 квітня), то дата початку прийому заяв поки невідома, адже спочатку повинні бути встановлені результати першого туру. Детальніше читайте в матеріалі "Невидимі виборці" в тижневику "Дзеркало тижня. Україна".