Безпосередньо сам документ спрямований на гарантування політикам захисту від кримінального переслідування за політичні рішення.
"Парламентська Асамблея вважає, що демократія і верховенство права вимагає того, щоб політики були надійно захищені від кримінального переслідування за свої політичні рішення. Політичні рішення підлягають політичної відповідальності, остаточне ж рішення належить виборцям", - наголошується в проекті резолюції.
У зв'язку з цим проект документу також рекомендує засновувати відмінність між прийняттям політичних рішень і кримінальних дій або бездіяльності на національному конституційному та кримінальному праві, яке, в свою чергу, повиннеі дотримуватися принципам, які відповідають висновкам Венеціанської комісії.
Такими принципами названі наступні положення: кримінальні справи не повинні використовуватися для покарання за політичні помилки або розбіжності, те, що політики повинні нести відповідальність за звичайні кримінальні дії таким же чином, як і звичайні громадяни. Крім того, основні національні правила про кримінальну відповідальність міністрів повинні відповідати як статті 7 Європейської конвенції про права людини, так і іншим вимогам, заснованих на принципі верховенства права, в тому числі правової визначеності, передбачуваності, ясності, пропорційності і рівного ставлення.
У проекті резолюції звертається увага на те, що "широкі і розпливчасті положення національного кримінального права про "зловживання службовим становищем" можуть бути проблематичним, як щодо статті 7 Конвенції, так і інших основних вимог в умовах верховенства права, також вони можуть бути особливо уразливі для політичного зловживання".
У ПАРЄ вважають, що політики, як правило, повинні залучатися до кримінальної відповідальності за дії або бездіяльність, вчинені під час виконання службових обов'язків, якщо вони діють у цілях особистого збагачення або порушують основні права інших осіб".
"Щодо процедури, то за умови, що звинувачення, висунуті на адресу політиків, носять "кримінальний" характер, згідно зі статтею 6 Конвенції повинні застосовуватися ті ж вимоги щодо справедливого судового розгляду, як до звичайних кримінальних процедур, так і спеціальних процедур імпічменту, які існують у ряді держав-членів Ради Європи", - стверджується в проекті резолюції.
- "Проблема ЮВТ": як вирішити її правовим способом
Крім того, спеціальні правила для імпічменту міністрів не повинні порушувати основні принципи верховенства права.
У висновку сказано, що Асамблея запрошує законодавчі органи тих держав-членів, чиє кримінальне законодавство "як і раніше включає в себе широке зловживання службовим становищем, розглянути питання про скасування або зміну таких положень з метою обмеження сфери їх застосування згідно з рекомендаціями Венеціанської комісії".
Крім того, ПАРЄ "запрошує компетентні влади тих держав-членів, конституції яких передбачають спеціальні процедури імпічменту за кримінальну відповідальність міністрів, гарантувати їх тлумачення і застосування зі всім ступенем обережності і строгістю, рекомендованого Венеціанською комісією".
В останньому абзаці міститься заклик до української влади зробити конкретні заходи для забезпечення ефективної незалежності судової влади, зокрема, шляхом виконання відповідних рекомендацій Венеціанської комісії Ради Європи та якнайшвидшого виконання в повному обсязі відповідних рішень Європейського суду з прав людини. !zn
Читайте також:
Луценко побачив сигнал початку процесу звільнення Тимошенко
Ющенко і Янукович показали всій Україні, що винні не вони, а система, - Луценко
В Євросоюзі очікують компромісу влади та опозиції щодо Тимошенко
США порадять ЄС зробити звільнення Тимошенко важливим критерієм підписання асоціації з Україною