За даними звітів партій, упродовж жовтня-грудня 2017 року парламентські політичні партії витратили 199 млн грн. (із них 197 млн – гроші державного бюджету України).
Як повідомляє Комітет виборців України, чверть суми, 56 млн, було спрямовано на рекламу в ЗМІ. Із них 40 млн склали витрати на рекламу по телебаченню, що є рекордним показником.
Найбільше грошей на рекламу спрямували ВО "Батьківщина" та "Народний фронт": 63% та 33% від загальних витрат партій.
"Народний Фронт" заплатив за розміщення реклами на телебаченні 18 млн грн. Кошти отримали ТОВ "Медіапартнество", "Глобал медіа груп", "Старлайт Бренд Контент", діяльність яких експерти пов'язують із такими телеканалами як ICTV, СТБ, Новий Канал та ін. Призначення коштів – розміщення рекламних матеріалів на телебаченні.
ВО "Батьківщина" витратила на рекламу по ТБ 10 млн грн. Із них понад два мільйони було заплачено за виступи на телеканалі "Інтер", 96 тис. – за виступ на телеканалі ICTV. Також понад чотири мільйони було перераховано за виступи ТОВ "Старлайт Бренд Контент", три мільйони – ТОВ "Глобал медіа груп".
Також значний відсоток коштів на рекламу спрямували "Опозиційний блок" та Радикальна партія Олега Ляшка: по 18% від загальних витрат.
"Опозиційний блок" перерахував понад 5 млн грн із загалом шести ТОВ "Інтер реклама центр". Призначення коштів – розміщення матеріалів.
Радикальна партія Олега Ляшка витратила на рекламу на ТБ 2 млн грн. Із них понад 950 тис. отримало "Інформагентство "112-Україна"", ще 800 тис. – ТОВ "Телеканал "Прямий"". Гроші передані за розміщення інформаційних роликів та відеоматеріалів у ефірах телеканалів.
БПП "Солідарність" витратила на рекламу на ТБ 8% від всіх коштів, "Самопоміч" - 1%.
"Як і минулоріч, напередодні новорічних свят партії масово розмістили рекламу на центральних телеканалах за державні кошти. У 2016 році на це пішло 35 млн, у 2017 році – 40 млн. Таким чином політичні партії привітали українців зі святами за їх же гроші", зазначив голова КВУ Олексій Кошель.
Раніше Комітет виборців України проаналізував звіти партій до НАЗК та зробив висновок: більшість українських партій жодної діяльності не здійснюють. Із 356 зареєстрованих в Україні партій звіти до НАЗК подали 272, при цьому 197 політсил подали порожні звіти, не зазначивши жодних витрат за IІI квартал 2017 року, ще 35 політичних сил задекларували символічні витрати за три місяці.