Стару начинку правоохоронної системи обернули в нову обгортку, зробивши її ще більш залежною від органів політичного впливу, заявив DT.UA генерал-лейтенант міліції, народний депутат, заступник голови профільного комітету ВР Микола Паламарчук.
За його словами, спочатку Радою повинні були бути прийняті кілька законів: про поліцію, органи внутрішніх справ, сервісні центри, про фото - і відеофіксацію правопорушень.
"На сьогодні маємо один єдиний і досить проблемний закон про поліцію. Треба віддати належне Арсенові Авакову і його помічникові народному депутату Антону Геращенку, які в певний момент уловили, що реформу треба просувати в масах. Парламент же виявився нездатним вникнути в суть того, що відбувається, і відстояти більш професійний і демократичний закон. Хоча альтернативи були. Комітет відтіснили від реформи. Рішення під тиском уміло змодельованої громадської думки ухвалювали з голосу і на ура. У результаті випало багато професійних моментів", - каже Паламарчук.
"Карний розшук і слідство постраждали від непрописаних норм. Широко розрекламовані патрульні поліцейські сьогодні виконують якісь посередницькі функції, приїжджаючи на виклики й охороняючи місце події в очікуванні опергрупи. Інформація про те, скільки патрульні розбили машин і загубили зброї, приховується. Статистика зростання правопорушень замовчується. Некомпетентність і відсутність реальних повноважень на рівні, де вони потрібніші, - результат реформи", - стверджує Паламарчук.
До того ж, на думку Паламарчука, прагненням реформаторів до жорсткої вертикалі завдано серйозний удар по ключовому рівню правоохоронної системи - районним і міським управлінням поліції.
"Керівник цього рівня знаходиться, що називається, на землі і є старшим оперативним начальником на ввіреній йому території. Він за все відповідає. Бачить пріоритети і ситуацію. Щоб оперативно реагувати, він повинен мати сили, кошти та інструменти. Раніше в начальника УВС цього рівня в розпорядженні було 42 служби. Зараз при значному укрупненні райвідділів - тільки розшук і дільничні. З усіх інших питань - телефонуй у Київ! Але саме від нього вимагатимуть результату і в Києві, і в громаді, яка тепер може прямо впливати на його призначення і відставк", - говорить заступник голови профільного комітету.
"На жаль, Арсен Борисович не привів у команду реформаторів професіоналів. Ека Згуладзе справді знає, як залучити американські гроші. Спасибі їй велике за це. Але як можуть непрофесіонали з країни з населенням з Київ робити реформу й очолювати поліцію в 45-мільйонній Україні? Не знаючи ні менталітету, ні оперативної роботи. Напевно, у них найщиріші наміри, і вони просто не оцінили масштабу проблеми. Але ми ж зобов'язані були думати й співвідносити", - уклав Паламарчук.
"Сьогодні ми спостерігаємо не що інше, як навмисне знищення професійного кадрового складу МВС, - вважає Микола ПАЛАМАРЧУК. - Нормою стало: усі міліціонери погані, а поліція крута. Ось, мовляв, зараз Юрій Дєточкін дістане свій записник і... Але це непрофесійно й неприпустимо. Не можна створювати правоохоронну систему багатомільйонної держави з чистого аркуша. Модернізувати, ставити в рамки, затверджувати інші правила гри? Так. Не забуваючи при цьому головного: систему змінює верхівка, а не політична зачистка низів. Зараз же відбувається саме зачистка", - сказав заступник голови профільного комітету ВР.
Раніше ZN.UAписало про те, що будь-які намагання вважати Національну поліцію органом внутрішніх справ не спираються на жодне правове підгрунтя. Адже Національна поліція є центральним органом виконавчої влади, який служить суспільству шляхом забезпечення охорони прав та свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки та порядку.
Детальніше про реформу МВС читайте у статті "Реформа МВС. Без мундира" Інни Ведерникової у свіжому випуску "Дзеркала тижня".