UA / RU
Підтримати ZN.ua

На виборчу кампанію Порошенко витратив понад півмільярда гривень — "Чесно"

Петро Порошенко був єдиним донором власної передвиборчої кампанії.

Чинний президент України Петро Порошенко витратив на виборчу кампанії 585 мільйонів гривень, виступаючи при цьому єдиним донором, передає рух "Чесно". Більшість коштів Порошенко витратив на рекламу на телебаченні та зовнішніх ресурсах. Про це свідчить аналіз витрат Порошенка на передвиборчу агітацію у першому турі згідно його остаточного фінансового звіту.

"Фонд Петра Порошенка наповнювався лише з одного джерела - власних коштів кандидата та склав 585 мільйонів гривень. Це у 4 рази більше, ніж у його опонента у другому турі виборів - Володимира Зеленського", - зазначили в Чесно.

Порошенко у минулому році задекларував близько мільярда гривень дивідендів. У той же час, офіційні витрати чинного голови держави на виборчу кампанію до кінця першого туру (31 березня) склали понад 800 мільйонів гривень. Згідно з декларацією 122 мільйони Порошенко витратив на рекламу ще у 2018 році.

Зазначено, що за результатами аналізу моніторингу політичної реклами на телебаченні, відповідна сума мала б скласти щонайменше 175 мільйонів гривень, без врахування витрат на зовнішню рекламу та рекламу в інтернеті, яку чинний президент також активно замовляв протягом всього 2018 року.

Рух ЧЕСНО

Найбільше грошей під час першого туру Порошенко витратив на телерекламу - 329 мільйонів гривень (56% від усіх витрат). Він замовляв рекламу на телеканалах "Україна" - 96,4 мільйонів, "ІНТЕР" - 47 мільйонів, "СТБ" - 31,8 мільйонів, "Прямий" - 21,8 мільйонів. Окрім того, значні кошти Порошенко витратив на розміщення зовнішньої реклами - 58,2 мільйони гривень, що становить 10 % від усіх витрат.

"Серед ТОП-5 компаній-отримувачів коштів із виборчого фонду Порошенка - фірми, що надають послуги з виготовлення друкованих агітаційних матеріалів: ТОВ "Інтерконтиненталь-Україна" (отримала 44,5 мільйонів) та ТОВ "ГК "Статус Інвест Інжиніринг" (31,8 мільйонів). 2,2 мільйони гривень кандидат перерахував НСК "Олімпійський" - за проведення заходів 14 та 19 квітня", - підсумували в "Чесно".

30 квітня ЦВК оголосила Володимира Зеленського шостим президентом України. Так, шоумен Володимир Зеленський отримав 73,22% голосів (понад 13,5 млн виборців), чинний глава держави Петро Порошенко – 24,45% (понад 4,5 млн). 3 травня результати будуть опубліковані в газетах "Урядовий кур'єр" і "Голос України". Законом відведено 30 днів на підготовку до інавгурації нового президента з моменту публікації. Таким чином інавгурація Зеленського відбудеться 3-4 червня.

Детальніше про передвиборчу кампанію і перемогу Зеленського читайте в матеріалі Олександра Макарова "Солодке, гірке, зелене" в тижневику "Дзеркало тижня. Україна".