UA / RU
Підтримати ZN.ua

Кличко хоче розширити повноваження і вже подав до Київради відповідний проєкт рішення

Документ стосується повноважень голови КМДА.

Міський голова Віталій Кличко зареєстрував у Київраді проєкт рішення №222 «Про внесення змін та доповнень до деяких рішень Київської міської ради». Зокрема, Кличко хоче, аби реалізація повноважень виконавчого органу Київради, яким є Київська міська державна адміністрація, відбувалася лише за підписом міського голови.

Відповідний пункт пропонується додати до рішення Київради від 13 березня 2022 року   №4548/4589 «Про окремі питання діяльності органів місцевого самоврядування,  підприємств, установ та організацій  комунальної власності територіальної громади   міста Києва в умовах воєнного стану». Також відповідні зміни Кличко пропонує внести до Регламенту Київради від 4 листопада 2021 року № 3135/3176.

Читайте також: Підконтрольні ОПУ силовики завжди «в холосту» тисли на Кличка, по ходу «обілечуючи» бізнес столиці

Цим самим проєктом рішення міський голова пропонує вважати таким, що втратило чинність рішення від 14  липня  2022   року  №4884/4925   «Про  тимчасову   структуру   секретаріату Київської міської ради на період дії воєнного стану в Україні».

Зазначимо, що зараз новий очільник Київської міської військової адміністрації Тимур Ткаченко, чиїми руками Банкова намагається забрати контроль над Києвом, почав активно перетягувати на себе повноваження у столиці. І Кличко таким чином намагається себе захистити.

В цілому створення військової адміністрації у Києві при складності системи влади в столиці та відсутності чіткого законодавства, яке б розділяло повноваження військової адміністрації та місцевого самоврядування, -- провокація зі сторони ОПУ прямого конфлікту у Києві.

Водночас як зазначав Михайло Загородній у статті «Військові адміністрації: повзуча централізація чи необхідний інструмент під час війни?», очевидною прогалиною після стабілізації ситуації на фронті 2022 року стали критерії утворення військових адміністрацій у населених пунктах. Особливо в тих, які не перебувають у зоні бойових дій, де є дієві місцеві ради. Це спричиняє обурення в громадах і провокує прямі конфліктні ситуації із центральною владою.

Зокрема, приклад Чернігова став прецедентом, що відкрив можливість усувати з посади нелояльних міських голів. Тому народні депутати мають чітко визначити критерії утворення військових адміністрацій в населених пунктах, аби у майбутньому уникнути таких ситуацій.

Читайте також: Голова КМВА Ткаченко – інструмент Банкової для витіснення Кличка з Києва

Виконавчий директор Асоціації міст України Олександр Слобожан вже заявляв, що однією з найбільших проблем у відносинах між центральною та місцевою владою є дублювання повноважень ВА та органів місцевого самоврядування, а також нечіткість норм чинного законодавства. За його словами, потрібно чітко визначити причини запровадження військових адміністрацій, аби не було випадків згортання дієздатності місцевого самоврядування. Крім того, важливо також прибрати двозначність у законі щодо парламентського порядку наділення військових адміністрацій повноваженнями місцевого самоврядування.

На думку Слобожана, в новому законі народні депутати також мають чітко визначити, що ВА в населених пунктах повинні займатися виключно питаннями безпеки та оборони, а не перебирати повноваження в органів місцевого самоврядування. Також слід урегулювати й статус посадових осіб муніципалітетів, призначених на посади у військові адміністрації.

Ба більше, подання такого рішення Кличко відбулося на фоні розслідування НАБУ стосовно масштабної корупції в Києві, про що редакторка відділу внутрішньої політики ZN.UA Інна Ведернікова розповіла у статті «Корупція в Києві. Хто замовив НАБУ бек-офіс Комарницького та до чого тут Банкова?».