UA / RU
Підтримати ZN.ua

Іранська трагедія: результатом 11-годинних перемовин стали три важливі тези

"Відповіді, якою наразі буде сума компенсацій, наразі немає".

"На основі цієї інформації можна буде підраховувати суми збитків"

"На основі цієї інформації можна буде підраховувати суми збитків"

Вчора у Києві розпочалися переговори між Іраном та Україною про компенсації за збиття літака української авіакомпанії в небі над Тегераном 8 січня. Іранська сторона погодилася, що цю катастрофу потрібно розслідувати прозоро та неупереджено. Про це під час останнього брифінгу повідомив очільник МЗС Дмитро Кулеба.

Він розповів, що переговори тривали 11 годин і закінчилися пізно ввечері.

"Ми відзначаємо налаштованість на розв’язання проблеми, за якою прибула іранська делегація. Є згода, що необхідне прозоре неупереджене розслідування", - сказав Кулеба.

Очільник МЗС заявив, що є перші результати цих переговорів:

"На основі цієї інформації можна буде підраховувати суми збитків. Точніше, - компенсації. Відповіді, якою наразі буде сума компенсацій наразі немає. Сума не береться з неба, не береться з голови. Вона є результатом врахування всіх чинників", - додав Кулеба.

Читайте також: США запроваджують нові санкції щодо Ірану, обмежуючи розвиток ядерної, ракетної і військової програм — Помпео

Нагадаємо, 20 липня влада Ірану доставила «чорні скриньки» збитого літака в Бюро розслідувань та аналізу безпеки цивільної авіації Франції на розшифровку. На експертизі будуть присутні фахівці з України, Канади й інших країн, громадяни яких загинули в авіакатастрофі.

Boeing 737 розбився вранці 8 січня. Літак було збито двома ракетами класу «земля – повітря» ЗРК «Тор-М1» російського виробництва. Зенітно-ракетний комплекс належить КВІР.

В авіакатастрофі загинули 11 громадян України – двоє пасажирів і дев'ять членів екіпажу. Крім українців на борту літака перебували громадяни Ірану, Канади, Німеччини, Великої Британії, Швеції та Афганістану: загалом 176 осіб.

Спершу Іран заперечував свою причетність до катастрофи, одразу ж заявивши про технічну несправність літака. Однак 11 січня командувач аерокосмічними силами КВІР Амір Алі Хаджизаде взяв на себе всю відповідальність за катастрофу. Згідно з офіційною версією, цивільний борт збили помилково.

Україні важливо знати правду про те, що призвело до трагедії рейсу PS752. Це була ненавмисна помилка оператора ЗРК «Тор-М1» або ж загибель людей стала результатом зовнішнього втручання в систему управління? І якщо останнє є правдою, то хто стоїть за цим зовнішнім втручанням?

«Відповіді на ці питання також можуть вплинути на визначення провини Ірану або іншої країни і, відповідно, на розмір компенсації», - пише в своїй статті оглядач відділу міжнародної політики ZN.UA Володимир Кравченко. Докладніше –  у матеріалі автора «Іранська місія».