Комітет проголосував за поправку з перевагою всього в один голос, - коментує для ZN.UA ситуацію глава профільного підкомітету з питань адміністративно-територіального устрою Віталій Безгін. - У залі буде жорстка дискусія з цього приводу.
"Фракція «Голос» наполягає на старій нормі 90 тисяч, Всеукраїнська асоціація громад — на 50 тисячах, але як компроміс їх, звісно ж, влаштує поріг 35 тисяч. Парламент розділився майже навпіл. Однак якщо депутати все-таки приймуть рішення опуститися до 10 тисяч, то ми ризикуємо загнати території в глибоку й зайву політичну полеміку. До того ж не слід забувати про наявність медійно потужних проросійських проєктів тощо. Ми просто ще більше розхитаємо країну», - говорить він.
Безгін стверджує, що усередині фракції йде демократичний процес обговорення поправок до Виборчого кодексу. Якщо ми плануємо розвивати партії, будувати мережі й займатися ідеологією, то стратегічно — я за партизацію. І, відповідно, проти збереження 90-тисячного бар’єру для мажоритарної системи. Це абсолютно штучна норма, яка колись базувалася на кількості населення Ужгорода як найменшого обласного центру. Але це вже давно неактуальне. Ужгород де-факто втратив статус єдиного центру тяжіння на Закарпатті, поступившись Мукачеву, яке швидко й потужно економічно розвивається.
Тому, поглиблюючи партійну присутність у громадах, логічно знизити планку до населених пунктів із кількістю виборців 35 тисяч, по суті зберігши самовисування для сільської території. Говорити ж про ідеологію та умовну боротьбу капіталізму й соціалізму на рівні сільських громад із населенням 10 тисяч — це фарс. Тоді як там немає шляхів і освітлення.
"Такий підхід нелогічний і для самої партії влади. Ну припустімо, що всі еліти на місцях завтра перефарбуються. Але якої вони якості? І чи допомагає це будувати справжні інституції і країну?" - каже Безгін.
Не пізніше, ніж за 90 днів до дати голосування, визначеної в Конституції, парламент повинен офіційно призначити місцеві вибори, щоб кампанія стартувала вчасно — 5 вересня, а вибори відбулися 25 жовтня. Спікер Дмитро Разумков багатозначно закликав профільний комітет тримати питання на контролі. Ще б пак — залишився один сесійний тиждень.
Крім постанови про новий адміністративно-територіальний устрій та зміни до Бюджетного кодексу, які нардепи планують ставити на голосування пакетом, депутатам усе ж таки доведеться розібратися з Виборчим кодексом. І якщо стратегічно давно й міцно взято курс на партизацію місцевих виборів, то тактично «згоди доброї в товаришів нема».
Ще в квітні ЦВК визначила десять пунктів, які потребують невідкладного вирішення, інакше уникнути колапсу під час виборчої кампанії буде складно. Але влада, яка загралася в партизацію, тягне час. Взятий «слугами» в заручники Виборчий кодекс з чотирма тисячами технічних і політичних правок, - свідомий розклад в свою користь.
Однак сама компетентна команда в світі сильно ризикує. І може переграти сама себе, остаточно потягнувши на дно не тільки партійний, а й президентський рейтинг і поставити під загрозу всю виборчу кампанію, а заодно і країну. Подробиці читайте в матеріалі Інни Ведернікової "Місцеві вибори. У кого джокер?"